بررسی اثربخشی سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در بانکها

بررسی اثربخشی سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در بانکها

استقرار مدیریت دانش در بانک
پایان نامه تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش
رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش
سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش
پایان نامه تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در بانک
پایان نامه با موضوع مدیریت دانش
دانلود پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه مدیریت دانش doc
موضوع پایان نامه مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی گرایش مدیریت نیروی انسانی

بررسی اثربخشی سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در بانکها

 

 

 

 

 

چکیده

      هدف این تحقیق سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش می باشد. این تحقیق بر حسب هدف کاربردی و بر اساس روش توصیفی از نوع همبستگی است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق مورد مطالعه شامل شعب بانک های غرب استان گیلان می باشد. که در سطح واحد سازمانی مورد تحلیل و بررسی قرارگرفته است جامعه آماری تحقیق برابر182 شعبه بانک دولتی وخصوصی در سطح 6 شهرستان (آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال، بندر انزلی و صومعه صرا) که مشغول به ارائه خدمات هستند می باشد.که حجم نمونه 96 می باشد.

 

برای تجزیه و تحلیل توصیفی پژوهشی داده های از شاخص فراوانی، درصد فراوانی و از شاخص های مرکزی استفاده شده است. و برای بررسی نرمال بودن داده ها از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف استفاده شده و جهت آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون رگریسیون استفاده شده است. یافته ها تحقیق نشان از تأثیر مثبت و معنادار سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش دارد و همچنین تاثیر مثبت و معنادار متغیرهای سرمایه ساختاری بر مدیریت دانش، سرمایه شناختی بر مدیریت دانش و سرمایه ارتباطی بر مدیریت دانش است.

 

 

 

واژگان کلیدی:

سرمایه اجتماعی

سرمایه ساختاری

سرمایه شناختی

سرمایه ارتباطی

مدیریت دانش

 

 

 

 

 

مقدمه

       در عصر امروزی پیشرفت علم وتکنولوژی با سرعت خارق العاده در حال حرکت به سمت جلو است و جهان امروز را خیلی متفاوت از جهان دیروز گردانیده است. و همه انسان ها و سازمان ها تحت تأثیر این تحولات می باشند. بانکداری امروزی با بانکداری گذشته تفاوت پیدا کرده است. و مشتری امروزی نیز با مشتری دیروزی فرق می کند مشتری دیروز به دنبال بانک و بانکدار بود تا بتواند نیازهای خود را مرتفع و از آن بهره-مند شود ولی امروز این بانک ها هستند که باید در این فضای کاملا رقابتی بدنبال مشتری بگردند و زمینه رضایت آن ها را فراهم کنند. چون دیگر مشتری وقت و فرصت آن را ندارد که بدنبال بانک و بانکدار باشد. و بانک ها باید با برخورداری از علم روز و تشخیص نیازهای مشتریان زمینه دلخواه مشتری را فراهم بیاورند. سازمان ها باید توان این را داشته باشند که خود را با شرایط روز وفق دهند و برای این کار لازم است تا سازمان ها از حالت یادگیری سازمانی تغییر جهت داده و به سمت مفاهیم سازمان های یادگیرنده و سازمان های دانشی و مدیریت دانش حرکت کنند. مدیریت دانش یکی از این مفاهیمی است که از الزامات مهم سازمان ها می باشد و سازمان ها با بکارگیری مدیریت دانش امکان نوآوری در فعالیت ها، فرایندها، خدمات خویش را فراهم می آورند.

 

 و در نتیجه موقعیت رقابتی خویش را بهبود می-بخشند. سازمان ها باید توانایی این را داشته باشند تا دانش مورد نیاز را کسب و میان کارکنان نشر داده و در فعالیت های روزانه خود بکار گیرند. پس شناخت عوامل تأثیر گذار بر مدیریت دانش از جمله اقدامات اولیه سازمان ها می باشد. از طرف دیگر یکی از قابلیت های مهم سازمانی که می تواند به سازمان ها در خلق و تسهیم دانش کمک بسیار کند و برای آنها در مقایسه با سازمان های دیگر مزیت سازمانی پایدار ایجاد کند سرمایه اجتماعی  است (پروساک و کوهن ، 2001). سرمایه اجتماعی از مفاهیم نوینی است که نقش بسیار مهمتری نسبت به سرمایه فیزیکی و سرمایه انسانی  در سازمان ها و جوامع ایفا می کند. بطوری که بدون سرمایه اجتماعی کارکنان حاضر به تسهیم اطلاعات و دانش نخواهند شد و برنامه مدیریت دانش موفقیت آمیز نخواهد بود. برای ایجاد و تکمیل فرایند مدیریت دانش، سرمایه اجتماعی جایگاه اساسی دارد (این کپن ،1998(. که سازمان ها با استفاده درست از مدیریت دانش  و سرمایه اجتماعی می توانند سازمان های خود را به کمال مورد نظر برسانند.

 

      بنابراین با توجه به اهمیت سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در سازمان ها این تحقیق در پی دستیابی به شناخت بیشتر عوامل موثر بر اجرای مناسب این راهبرد می باشد. با توجه به تعاریف و ابعاد مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی که هر دو بر تعاملات و ارتباطات میان افراد تاکید دارد. در این تحقیق تلاش می شود تا چگونگی ارتباط میان سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش و نیز سه بعد سرمایه اجتماعی یعنی بعد ارتباطی، شناختی و ساختاری بر مدیریت دانش در شعب بانک های غرب گیلان بررسی شود و میزان تأثیر پذیری مدیریت دانش از سرمایه اجتماعی مورد آزمون قرار گیرد. 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 فصل اول 1

1-1 مقدمه… 2

1-2 بیان مسئله. 3

1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق 6

1-4 چارچوب نظری. 7

1-5 اهداف تحقیق. 9

1-6 فرضیات. 9

1-7 تعاریف نظری وعملیاتی متغییرها 9

1-8 قلمرو تحقیق 11

 

 فصل دوم ادبیات نظری و پیشینه تحقیق…..12

2-1 مدیریت دانش. 13

2-1-1 تاریخچه.. 13

2-1-2 ظهور. 14

2-1-3 تعاریف و دسته بندی-ها. 15

2-1-3-1 تعریف دانش.. 15

2-1-3-2 دسته بندی دانش.. 16

2-1-3-3 مدیریت دانش:تعاریف 18

2-1-3-4 چرخه مدیریت دانش.. 19

2-1-3-5 مدلها و نگرشهای مدیریت دانش.. 21

2-1-4 مدیریت دانش در سازمانهای دولتی 38

2-1-5 مدیریت دانش و یادگیری سازمانی. 40

2-2 سرمایه اجتماعی. 40

2-2-1 پیدایش سرمایه اجتماعی. 40

2-2-2 سرمایه اجتماعی: مفهوم.. 41

2-2-3 مقایسه سرمایه اجتماعی با سرمایه فیزیکی و انسانی 45

2-2-4 سرمایه اجتماعی: دیدگاهها و تعاریف 46

2-2-5 مدل سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال. 53

2-2-6 سطوح سرمایه اجتماعی.. 56

2-2-7 اهمیت مطالعه سرمایه اجتماعی در سازمان.. 57

2-2-8 سرمایه اجتماعی سازمانی چیست؟.. 58

2-2-9 مدلهایی برای سنجش سرمایه اجتماعی. 59

2-3 سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش 63

2-4 پیشینه تحقیق. 67

2-4-1 نتیجه گیری از پژوهشهای انجام شده.. 72

 

 فصل سوم روش اجرای تحقیق.. 73

3-1 روش تحقیق….. 74

3-2 جامعه آماری. 74

3-3 حجم نمونه و نمونه گیری 75

3-4 روش و ابزار جمع آوری داده ها 76

3-5 روایی وپایایی از جمع آوری داده ها 77

3-6 روش تجزیه و تحلیل داده ها 79

 

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده هاو یافته های تحقیق 80

4-1 بخش اول: تحلیلهای توصیفی پژوهش 81

4-2 بخش دوم: تجزیه و تحلیل استنباطی 87

4-2-1 بررسی فرض نرمال بودن داده-ها. 87

4-2-2 آزمون فرضیه ها. 88

 

 

 فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات 91

5-1 نتایج آمار توصیفی. 92

5-2 نتایج استنباطی. 94

5-3 پیشنهادات تحقیق. 96

5-4 محدودیت های تحقیق. 97

5-5 پیشنهادات برای تحقیقات آینده 98

 

منابع. 99

ضمائم و پیوست ها. 107

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست اشکال

شکل ‏1 1: مدل مفهومی تحقیق 8

شکل ‏2 1: راهبردهای مدیریت دانش 23

شکل ‏2 2: نقش اعتماد در توزیع دانش 25

شکل ‏2 3: مدل هفت سی 26

شکل ‏2 4: زیر سیستم های مدیریت دانش 26

شکل ‏2 5: الگوی فرآیند مدیریت دانش 27

شکل ‏2 6: سرمایه اجتماعی به عنوان محرک ارزش سازمان 31

شکل ‏2 7: مدل منوریان و امینی 32

شکل ‏2 8: تأثیر سرمایه اجتماعی در خلق سرمایه فکری 33

شکل ‏2 9: محرکه های دانش شهری 34

شکل ‏2 10: سرمایه اجتماعی، جریان دانش و نوآوری سازمانی  35

شکل ‏2 11: نقش سرمایه اجتماعی در توسعه دانش و یادگیری اشتراکی 35

شکل ‏2 12: مراحل مدیریت دانش پیتر گوتشاک 37

شکل ‏2 13: عوامل موثر بر مدیریت دانش در سازمانهای دولتی ایران 38

شکل ‏2 14: ساختارسه نفری سرمایه انسانی در نقاط تقاطع و سرمایه اجتمای در روابط 46

شکل ‏2 15: نحوهی ارتباط سرمایه اجتماعی در سطوح مختلف 60

شکل ‏2 16: مدل SCAT 61

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول ‏2 1: ویژگی های دانش ضمنی و صریح 18

جدول ‏2 2: زیر چرخه های مدیریت دانش 20

جدول ‏2 3: عوامل موثر بر موفقیت مدیریت دان 28

جدول ‏2 4: تحول نظریه های سرمایه 43

جدول ‏3 1: جامعه آماری و نمونه 76

جدول ‏3 2: ضریب آلفای کرونباخ 78

جدول ‏4 1: شاخص های توصیفی متغیر سرمایۀ ساختاری 81

جدول ‏4 2: شاخص های توصیفی متغیر سرمایۀ شناختی 82

جدول ‏4 3: شاخص های توصیفی متغیر سرمایۀ ارتباطی 84

جدول ‏4 4: شاخص های توصیفی متغیر سرمایۀ اجتماعی 85

جدول ‏4 5: شاخص های توصیفی متغیر مدیریت دانش 86

جدول ‏4 6: آزمون کولموگروف- اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن داده ها 87

جدول ‏4 7:نتایج تحلیل رگرسیون خطی ساده (دو متغیره) سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش 88

جدول ‏4 8نتایج تحلیل رگرسیون خطی ساده (دو متغیره) سرمایه ساختاری و مدیریت دانش 88

جدول ‏4 9: نتایج تحلیل رگرسیون خطی ساده (دو متغیره) سرمایه شناختی و مدیریت دانش 89

جدول ‏4 10: نتایج تحلیل رگرسیون خطی ساده (دو متغیره) سرمایه ارتباطی و مدیریت دانش 90

جدول ‏5 1: فراوانی پاسخ ها به گویه های مربوط به متغیر سرمایۀ ساختاری 92

جدول ‏5 2: فراوانی پاسخ ها به گویه های مربوط به متغیر سرمایۀ شناختی 93

جدول ‏5 3: فراوانی پاسخ ها به گویه های مربوط به متغیر سرمایۀ ارتباطی 94

 

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

نمودار 4 1: هیستوگرام متغیر سرمایۀ ساختاری 82

نمودار 4 2: هیستوگرام متغیر سرمایۀ شناختی 83

نمودار 4 3: هیستوگرام متغیر سرمایۀ ارتباطی 84

نمودار 4 4: هیستوگرام متغیر سرمایۀ اجتماعی 85

نمودار ‏4-5: هیستوگرام متغیر مدیریت دانش 86

 

 

 

 

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های مقابله ای

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های مقابله ای کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سبک های مقابله مبانی نظری سبک های مقابله پیشینه تحقیق سبک های مقابله پیشینه داخلی سبک های مقابله پیشینه خارجی سبک های مقابله پیشینه…

روند تکوین و تکامل سکونتگاههای غیررسمی و بررسی رویکردهای مداخله در توسعه آنها

روند تکوین و تکامل سکونتگاههای غیررسمی و بررسی رویکردهای مداخله در توسعه آنها کلمات کلیدی : پایان نامه اسکان غیررسمی پایان نامه سکونتگاههای غیررسمی ویژگی های سکونتگاه های غیر رسمی ارتباط سکونتگاههای غیررسمی با فقر شهری روند تکوین و تکامل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات ادبیات نظری ارزش ویژه برند لبنیات فصل دوم پایان…

دانلود پاورپوینت موتور جست و جوی گوگل

دانلود پاورپوینت موتور جست و جوی گوگل پاورپوینت موتورهای جست و جو پاورپوینت موتورهای جست و جو گر پاورپوینت انواع موتورهای جست و جو پاورپوینت عملکرد موتورهای جست و جو رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت موتورهای جست و جو…

دانلود پرسشنامه اشتراک دانش کارکنان چناماننی (چنارانی)

دانلود پرسشنامه اشتراک دانش کارکنان چناماننی (چنارانی) کلمات کلیدی : پرسشنامه ی تسهیم دانش پرسشنامه اشتراک دانش دانلود پرسشنامه اشتراک دانش پرسشنامه اشتراک دانش چناماننی پرسشنامه به اشتراک گذاری دانش پرسشنامه اشتراک دانش کارکنان پرسشنامه اشتراک دانش کارکنان چنارانی روایی…

پرسشنامه استاندارد توانمندسازی کارکنان اسپریتزر

پرسشنامه استاندارد توانمندسازی کارکنان اسپریتزر پرسشنامه توانمندسازی کارکنان اسپریتزر peq دانلود پرسشنامه توانمندسازی اسپریتزر پرسشنامه توانمندسازی کارکنان دانلود پرسشنامه توانمندسازی کارکنان پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر و میشرا پرسشنامه توانمندسازی نیروی انسانی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه استاندارد…

سنجش آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP

سنجش آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP پیاده سازی erp در سازمان مراحل پیاده سازی erp متدولوژی های پیاده سازی erp اجرای سیستمهای ERP در سازمان پیاده سازی برنامه‌ ریزی منابع سازمانی پایان نامه امکان سنجی پیاده سازی ERP در…

پاورپوینت طراحی و مدیریت مراکز داده

پاورپوینت طراحی و مدیریت مراکز داده دانلود پاورپوینت طراحی و مدیریت مراکز داده پاورپوینت طراحی و مدیریت پاورپوینت آموزش طراحی و مدیریت مراکز داده پاورپوینت تحقیق راحب طراحی و مدیریت مراکز داده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طراحی و…

دیدگاه های انعطاف پذیری کنشی و راه های ارتقای آن

دیدگاه های انعطاف پذیری کنشی و راه های ارتقای آن دیدگاه های انعطاف پذیری کنشی روانشناسی انعطاف پذیری کنشی  روشهای ایجاد انعطاف پذیری کنشی راه های ارتقای انعطاف پذیری کنشی ویژگی افراد انعطاف پذیری کنشی نقش محیط در انعطاف پذیری…

دانلود پاورپوینت بازی درمانی و فواید آن

دانلود پاورپوینت بازی درمانی و فواید آن پاورپوینت بازی درمانی و فواید آن پاورپوینت بازی درمانی شناختی رفتاری پاورپوینت بازی درمانی اضطراب اجتماعی پاورپوینت بازی درمانی کودک محور رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بازی درمانی و فواید آن جهت…

پاورپوینت متدولوژی ساخت سیستم هاي اطلاعاتی فصل نه

پاورپوینت متدولوژی ساخت سیستم هاي اطلاعاتی فصل نه پاورپوینت ساخت سیستم هاي اطلاعاتی فصل نه دانلود پاورپوینت ساخت سیستم هاي اطلاعاتی فصل نه پاورپوینت درباره ساخت سیستم هاي اطلاعاتی فصل نه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت متدولوژی ساخت سیستم…

پاورپوینت آموزش ریاضی 2

پاورپوینت آموزش ریاضی 2 دانلود پاورپوینت آموزش ریاضی 2 پاورپوینت آموزش ریاضی 2 همراه با جواب پاورپوینت آموزش ریاضی 2 تمام درس ها رفتن به سايت اصلي دانلود  پاورپوینت آموزش ریاضی 2 جهت رشته رریاضی در قالب 256 اسلاید و…

پاورپوینت مقایسه رشته کامپیوتر در دانشگاه شریف و mit

پاورپوینت مقایسه رشته کامپیوتر در دانشگاه شریف و mit پاورپوینت بررسی رشته کامپیوتر در دانشگاه شریف پاورپوینت بررسی رشته کامپیوتر در mit پاورپوینت بررسی رشت کامپیوتر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مقایسه رشته کامپیوتر در دانشگاه شریف و mit …

بررسی وضعیت موجود مدیریت پسماند شهرستان ایذه در سال 96-95

بررسی وضعیت موجود مدیریت پسماند شهرستان ایذه در سال 96-95 بررسی وضعیت موجود مدیریت پسماند شهرستان ایذه مدیریت پسماند شهرستان ایذه پسماند شهرستان ایذه مدیریت پسماند شهری پسماند شبه خانگی اتوکلاو زباله سوز نوک تیز رادیواکتیو رفتن به سایت اصلی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشکلات رفتاری 46 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشکلات رفتاری 46 صفحه فصل دوم پایان نامه مشکلات رفتاری مبانی نظری مشکلات رفتاری پیشینه تحقیق مشکلات رفتاری پیشینه داخلی مشکلات رفتاری پیشینه خارجی مشکلات رفتاری پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری پیشینه نظری مشکلات رفتاری ادبیات…

پاورپوینت مبانی و سیاست های قیمت گذاری آب

پاورپوینت مبانی و سیاست های قیمت گذاری آب دانلود پاورپوینت مبانی و سیاست های قیمت گذاری آب دانلود پاورپوینت درمورد مبانی و سیاست های قیمت گذاری آب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مبانی و سیاست های قیمت گذاری آب…

پرسشنامه بررسی ارتباط بین الزامات گمرک نوین با نیازمندی های عملیاتی گمرکی

پرسشنامه بررسی ارتباط بین الزامات گمرک نوین با نیازمندی های عملیاتی گمرکی پرسشنامه الزامات گمرک نوین دانلود پرسشنامه الزامات گمرک نوین پرسشنامه استاندارد الزامات گمرک نوین دانلود پرسشنامه استاندارد الزامات گمرک نوین پرسشنامه نیازمندی های عملیاتی گمرکی پرسشنامه الزامات گمرک…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان مبانی نظری مهارتهای اجتماعی نابینایان دانلود مبانی نظری مهارتهای اجتماعی نابینایان پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی نابینایان ادبیات نظری مهارتهای اجتماعی نابینایان فصل دوم پایان نامه مهارتهای اجتماعی نابینایان مبانی نظری و پیشینه…

پاورپوینت تحليل و طراحی و پياده سازی سيستم رزرواسيون هتل

پاورپوینت تحليل و طراحی و پياده سازی سيستم رزرواسيون هتل پاورپوینت هتل پاورپوینت سيستم رزرواسيون هتل پاورپوینت تحليل سيستم رزرواسيون هتل پاورپوینت طراحی و پياده سازی سيستم رزرواسيون هتل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تحليل وطراحی وپياده سازی سيستم…

پرسشنامه رابطه سطح توانمندسازی کارکنان با غنی سازی شغل

پرسشنامه رابطه سطح توانمندسازی کارکنان با غنی سازی شغل پرسشنامه تواتمند سازی پرسشنامه غنی سازی شغل پرسشنامه رابطه توانمندسازی کارکنان با غنی سازی شغل پرسشنامه سطح توانمند سازی کارکنان پرسشنامه سطح توانمند سازی کارکنان در سازمان پرسشنامه غنی سازی شغل…

كیفیت خدمات سازمانهای خدماتی از دیدگاه مشتریان

كیفیت خدمات سازمانهای خدماتی از دیدگاه مشتریان دانلود پایان نامه رشته مدیریت كیفیت خدمات سازمانهای خدماتی از دیدگاه مشتریان مدل های ارزیابی کیفیت خدمات کیفیت خدمات شرکت سهامی بیمه ایران دانلود پایان نامه مدیریت خرید پایان نامه رشته مدیریت تاریخچه…

پایان نامه رشته سرامیک با عنوان کارخانه کاشی و سرامیک ایرانا

پایان نامه رشته سرامیک با عنوان کارخانه کاشی و سرامیک ایرانا پیشینه کاشی در ایران بررسی صنعت کاشی ایران ارزیابی سالنهای تولید کاشی سیستمهای اطلاعاتی انبار کاشی فرآیند خط تولید کاشی در کارخانه فرآیند انبارداری کاشی در کارخانه دانلود پایان…

روش های اجرایی ساختمان سازی

روش های اجرایی ساختمان سازی تایلت آپ پانل های پوما صنعتی سازی ساختمان در ایران دانلود مقاله تکنیکهای نوین در ساختمان سازی دانلود مقالات رشته عمران دانلود مقالات عمران دانلود مقالات مهندسی عمران دانلود مقاله روش های اجرایی ساختمان سازی…

تشخیص و طبقه بندی پدیده های کیفیت توان با استفاده از تبدیل موجک

تشخیص و طبقه بندی پدیده های کیفیت توان با استفاده از تبدیل موجک کیفیت توان تبدیل موجک طبقه بندی پدیده های کیفیت توان همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری نقدشوندگی سهام

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری نقدشوندگی سهام کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نقدشوندگی سهام مبانی نظری نقدشوندگی سهام پیشینه تحقیق نقدشوندگی سهام پیشینه داخلی نقدشوندگی سهام پیشینه خارجی نقدشوندگی سهام پیشینه پژوهش نقدشوندگی سهام پیشینه نظری…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *