بررسی اهمیت ارزش ویژه برند و رویکردهای سنجش آن

بررسی اهمیت ارزش ویژه برند و رویکردهای سنجش آن

ارزش ویژه برند
پایان نامه ارزش ویژه برند
عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند
علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران
عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان
رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند
اهمیت ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود  پایان نامه   مدیریت

 

بررسی اهمیت ارزش ویژه برند و رویکردهای سنجش آن

 

 

 

مقدمه

ارزش ویژه برند فواید زیادی برای شرکت­هایی که مالک نام تجاری هستند  دارد. ارزش ویژه برند ارتباط مثبتی با وفاداری برند دارد. بطور دقیق­تر ارزش ویژه برند احتمال انتخاب برند را افزایش می­دهد که این امر منجر به وفاداری مصرف­کننده به برند خاص می­شود از فواید ارزش ویژه بالای برند، احتمال توسعه[1] مارک تجاری به سایر طبقات محصول است. معمولاً توسعه IBM مارک تجاری به­عنوان “استفاده از نام تجاری موجود برای ورود به یک طبقه جدید محصول”، تعریف می­شود(اکر و کلر1990). وقتی یک مارک تجاری با نام­های تجاری جدید مقایسه می­شود، توسعه­های مارک تجاری هزینه­های تبلیغاتی کمتر و فروش بیشتری دارند(اسمیت و پارک 1992).  توسعه­های مارک تجاری موفق در ارزش ویژه بالاتر مارک تجاری اصلی، نقش بسزایی دارند(اکر و کلر 1992 )، هر چند که توسعه­های ناموفق مارک تجاری، می­توانند ارزش ویژه مارک تجاری اصلی را کاهش دهند. آکِر و کِلِر(1990) مدلی برای ارزیابی مصرف­کننده از گسترش­های مارک تجاری توسعه دادند، و تعدادی از نویسندگان بر روی عمومی­سازی این مدل کار کردند

علاوه­براین مارک تجاری نقش ویژه­ای را در شرکت­های خدماتی بازی می­کند، چرا که مارک­های تجاری قوی اطمینان را نسبت به محصولات ناملموس افزایش داده(بری, 2000) و مشتریان را جهت درک و تشخیص بهتر نسبت به آنها توانا می­سازد.  مارک­های تجاری، ریسک­های ایمنی، اجتماعی و پولی دریافت­شده در خدمات خرید را کاهش می­دهند که مانعی برای ارزیابی یک خدمت قبل از خرید می­باشد. همچنین سطح بالاتر ارزش ویژه مارک تجاری رضایت مشتری، قصد خرید دوباره و میزان وفاداری را افزایش می­دهد.. تحقیق در این زمینه، مطالعه کوهلی و دیگران[2](2001) در خصوص روایی[3] و ارزش ویژه مارک تجاری، مطالعه پاپو و کوستِر[4] (2006) در خصوص رضایت و ارزش ویژه مارک تجاری و مطالعه رُدولدریج و دیگران[5](2004) در خصوص ارزش ویژه مارک­تجاری و نام تجاری می­باشد.

ایجاد ارزش ویژه مارک­تجاری، یکی از اجزای مهم ساخت مارک­تجاری است(کلر, 1998). شناختن سطوح بالاتر ارزش ویژه مارک­تجاری منجر به ترجیحات و خرید بیشتر مصرف کننده می­شود. سهام شرکت­ها با سطح بالاتر ارزش ویژه مارک­تجاری افزایش می­یابد. ایجاد مارک تجاری، ابزاری قدرتمند برای تمایز به حساب می­آید. تأثیر استراتژیک ایجاد مارک­تجاری در ادبیات بازاریابی به­اندازه کافی مورد بررسی قرار گرفته است(اکر و کلر1991 ). مارک­های تجاری باید مزیت­های رقابتی پایداری را برای شرکت ایجاد کنند(اکر 1989). چراکه اگر مشتریان مطلوبیت ویژه­ای از مارک تجاری را دریافت کنند، شرکت می­تواند به مزیت رقابتی دست پیدا کند. بنابراین برای مدیران مارک تجاری مهم است که به ابزارهای معتبر و قابل اطمینانی، برای ارزش ویژه مارک­تجاری مشتری­محور، دست پیدا کنند(پاپو2005).

ارزش ویژه مارک تجاری تحت تأثیر تصویر مارک تجاری می باشد(بیل, 1993). کیرمانی و زیتمال[6](1993)، گزارش داده­اند که، ارزش ویژه مارک­تجاری و تصویر مارک­تجاری دو جزء بسیار مرتبط هستند، به­همین دلیل بازاریابان باید تلاش کنند تا ادراکات مشتری از محصول را تحت تأثیر قرار داده و یا تصویر مثبتی از مارک تجاری را جهت ایجاد ارزش ویژه مارک تجاری، توسعه دهند. در درک ارزش ویژه مارک تجاری، آکِر(1991) اظهار می­دارد که ارزش ویژه مارک تجاری، برای شرکت و نیز برای مشتری ارزش ایجاد می­کند. این پیشنهاد به نحو احسن حمایت گردیده است. ارزش ویژه مارک تجاری، تصمیمات مربوط به ادغام و خرید را تحت تأثیر قرا ر  می­دهد و واکنش بازار را به دنبال دارد و قابلیت توسعه­پذیری نام تجاری را تعیین می­کند.به­طور مختصر از  دیدگاه مدیریتی، ارزش ویژه مارک تجاری، مزیت رقابتی پایداری را برای شرکت ارایه   می­نماید

ساخت مارک­تجاری یکی از بهترین راه­های کسب و کار در محیط­های بازاریابی امروزی که با تغییرات پایدار همراه است، می­باشد(اکر1993). ساخت موفق مارک­تجاری منجربه استحکام جایگاه رقابتی محصول در برابر افزایش قدرت خرده­فروشان می­شود(پارک و استیرنوانسان, 1994). ساخت مارک­تجاری همچنین سبب آگاهی مارک­تجاری نظیر دفاع در برابر رقبا و ساخت سهم بازار می­شود(ادامز1995).

[1] Development

[2] Kohli et al.

[3] Validity S

[4] Pappu and Quester

[5] Ross-Wooldridge et al.

[6][6] Kirmani and Zeithmal

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

مقدمه 10

2-1- مفاهیم برند 11 

2-1-1- اهمیت برند 13

2-1-2- ارزش اقتصادی برند 16

2-1-3- برندینگ 16

2-1-3-1- برندینگ خدمات  17

2-1-4- مفهوم ارزش ویژه برند 23

2-1-5- اهمیت ارزش ویژه برند  28

2-1-6- رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند  30

2-1-6-1- رویکرد درون به بیرون  30

2-1-6-2- رویکرد بیرون به درون  33

2-1-6-3- رویکرد ترکییی 45

2-1-7-1- مدل ارزش ویژه برند آکر 49

2-1-7-2- مدل ارزش ویژه برند کلر 67

2-1-7-3- مدل ارزیابی دارایی برند رابکیم 70

2-1-7-4- مدل ایکویتر برند 72

2-1-7-5- مدل اینتر برند 72

2-1-7-6- مدل برندز 73

2-1-7-7- مدل رزونانس برند  74

2-1-8- مدل مفهومی تحقیق 79

2-1-9- چهارچوب نظری تحقیق 80

2-1-10- آشنایی با صنعت بیمه 83

2-1-10-1- مفاهیم بیمه 85

2-1-10-2- تاریخچه بیمه 87

2-1-10-3- خصوصی سازی صنعت بیمه  90

2-1-10-4- طرح تحول صنعت بیمه 91

2-1-11- پیشینه تحقیق 94

2-1-11-1- مروری بر تحقیقات گذشته خارجی 94

2-1-11-2- مروری بر تحقیقات گذشته داخلی 95

 

 

منابع

 

 

شکل‌ها

شکل 2-2- مدل نتمیر و همکاران 41

شکل 2-3- مدل تیلور و همکاران 42

شکل 2-4- دسته بندی رویکرد ارزش ویژه برند والستر 43

شکل 2-5- مدل ارزیابی ارزش ویژه برند جهانی 47

شکل 2-6- چگونه ارزش ویژه برند ارزش زایی میک ند 51

شکل 2-7- ابعاد دانش برند کلر 68

شکل 2-8- مدل برند یانگ و رابیم 72

شکل 2-9- هرم رزونانس برند 77

 

جداول

جدول 2-2- تحقیقات انجام شده بر روی ارزش ویژه برندکیم و کیم 48

 

نمودارها

نمودار 2-1- ارزیابی کیفیت خدمات و محصولات 23

 

پرسشنامه کامل هراس اجتماعی با پایایی و روایی و همسانی درونی و اعتبار محتوایی و ضرایب همبستگی

پرسشنامه کامل هراس اجتماعی با پایایی و روایی و همسانی درونی و اعتبار محتوایی و ضرایب همبستگی پرسشنامه هراس اجتماعی پرسشنامه هراس اجتماعی کودکان پرسشنامه هراس اجتماعی کانور (spi) پرسشنامه اضطراب اجتماعی اعتبار و روایی پرسشنامه هراس اجتماعی روایی و…

پرسشنامه شناسایی تاثیر برنامه های وفاداری مشتری و کیفیت خدمات بر تعهد رابطه ای و وفاداری مشتری

پرسشنامه شناسایی تاثیر برنامه های وفاداری مشتری و کیفیت خدمات بر تعهد رابطه ای و وفاداری مشتری پرسشنامه وفاداری مشتری پرسشنامه برنامه های وفاداری مشتری پرسشنامه تاثیر برنامه های وفاداری مشتری پرسشنامه کیفیت خدمات پرسشنامه تعهد رابطه ای پرسشنامه وفاداری…

پاسخ تمرینات و مسائل تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد

پاسخ تمرینات و مسائل تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد پاسخ تمرینات و مسائل تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد رفتن به سایت اصلی پاسخ تمرینات و مسائل تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد…

پاورپوینت پاسخ به وررزش استقامتی (سیستم قلبی عروقی)

پاورپوینت پاسخ به وررزش استقامتی (سیستم قلبی عروقی) پاسخ به وررزش استقامتی سیستم قلبی عروقی پاورپوینت ورزش استقامتی پاورپوزنت قلب در ورزش استقامتی رفتن به سایت اصلی این عضو مخروطی شكل به صورت كیسه ای عضلانی تقریبا در وسط فضای…

پروپوزال بررسی مسئله حجاب و پوشش در بین مدارس متوسطه شهرستان نکا

پروپوزال بررسی مسئله حجاب و پوشش در بین مدارس متوسطه شهرستان نکا پروپوزال حجاب پروپوزال حجاب و پوشش حجاب و پوشش در بین مدارس متوسطه بررسی مسئله حجاب و پوشش در مدارس پروپوزال حجاب و پوشش در بین مدارس متوسطه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن پیشینه تحقیق ارزیابی…

پاورپوینت نحوه اراعه صورتهای مالی

پاورپوینت نحوه اراعه صورتهای مالی دانلود پاورپوینت نحوه ارائه صورتهای مالی پاورپوینت نحوه ارائه صورتهای مالی پاورپوینت نحوه ارائه صورتهای مالی جدید پاورپوینت نحوه ارائه صورتهای مالی به دارایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نحوه اراعه صورتهای مالی جهت…

پاورپوینت آشنایی با نظام مهندسی نرم افزار

پاورپوینت آشنایی با نظام مهندسی نرم افزار دانلود رایگان پاورپوینت آشنایی با نظام مهندسی نرم افزار پاورپوینت آشنایی با نظام مهندسی نرم افزار آشنایی با نظام مهندسی نرم افزار ذينفعان نظام مهندسي نرمافزار اجزاي نظام مهندسي نرمافزار تاريخچه اقدامات مرتبط…

پاورپوینت مروری بر طرح کسب و کار

پاورپوینت مروری بر طرح کسب و کار پاورپوینت طرح کسب و کار+پروژه کارآفرینی پاورپوینت طرح کسب و کار چیست پاورپوینت طرح کسب و کار لوازم تحریر پاورپوینت طرح کسب و کار bp پاورپوینت طرح کسب و کار bp چیست رفتن…

پاورپوینت انواع تجارت الکترونیک

پاورپوینت انواع تجارت الکترونیک پاورپوینت تجارت الكترونيكي در اینترنت پاورپوینت درآمد تجارت الکترونیک پاورپوینت تجارت الکترونیک pdf پاورپوینت سایت تجارت الکترونیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انواع تجارت الکترونیک جهت رشته کامپیوتر و IT در قالب 33 اسلاید و با…

پاورپوینت شناسایی و بررسی اثرات علف چای

پاورپوینت شناسایی و بررسی اثرات علف چای دانلود پاورپوینت شناسایی و بررسی اثرات علف چای پاورپوینت شناسایی اثرات علف چای پاورپوینت اثرات علف چای پاورپوینت علف چای چیست؟ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شناسایی و بررسی علف چای جهت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق دلبستگی بزرگسالان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق دلبستگی بزرگسالان کلمات کلیدی : مبانی نظری دلبستگی بزرگسالان پیشینه تحقیق دلبستگی بزرگسالان پیشینه داخلی دلبستگی بزرگسالان پیشینه خارجی دلبستگی بزرگسالان پیشینه پژوهش دلبستگی بزرگسالان پیشینه نظری دلبستگی بزرگسالان فصل دوم پایان نامه دلبستگی بزرگسالان…

پاورپوینت نمودار تعادلی آهن وکربن

پاورپوینت نمودار تعادلی آهن وکربن پاورپوینت شرح نمودار آهن کربن پاورپوینت دیاگرام آهن کربن به زبان ساده پاورپوینت دیاگرام آهن گرافیت پاورپوینت پاورپوینت آهن گاما رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نمودار تعادلی آهن وکربن جهت رشته فیزیک در قالب…

پاورپوینت وجوب و اهمیت شناخت احکام فقهی دين

پاورپوینت وجوب و اهمیت شناخت احکام فقهی دين پاورپوینت شناخت احکام فقهی دين دانلود پاورپوینت شناخت احکام فقهی دين پاورپوینت درباره شناخت احکام فقهی دين رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت وجوب و اهمیت شناخت احکام فقهی دين جهت رشته…

دانلود پاورپوینت مسائل چیدمان انبار

دانلود پاورپوینت مسائل چیدمان انبار پاورپوینت درس مسائل چیدمان انبار پاورپوینت درباره چیدمان انبار پاورپوینت مدلسازی چیدمان انبار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مسائل چیدمان انبار جهت رشته مدیریت در 29 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و…

تحلیل دینی روانشناختی حسادت با توجه به بررسی آیات و روایات و شناخت علل و زمینه ها و آثار فردی و اجتماعی حسادت در سلامت روان

تحلیل دینی روانشناختی حسادت با توجه به بررسی آیات و روایات و شناخت علل و زمینه ها و آثار فردی و اجتماعی حسادت در سلامت روان کلمات کلیدی : پایان نامه حسادت درمان حسد در روایات آثار حسادت بر سلامت…

پاورپوینت يادگيری الکترونيکی در ايران

پاورپوینت يادگيری الکترونيکی در ايران پاورپوینت یادگیری الکترونیکی پاورپوینت آموزش الکترونیکی پاورپوینت آموزش الکترونیک دانلود پاورپوینت آموزش الکترونيکی در ايران دانلود پاورپوینت آموزش الکترونيک در ايران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت يادگيری الکترونيکی در ايران جهت رشته ی علوم…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی دانش مفهومی معلمان ریاضی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی دانش مفهومی معلمان ریاضی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دانش مفهومی معلمان ریاضی مبانی نظری دانش مفهومی معلمان ریاضی پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی پیشینه پژوهش دانش مفهومی معلمان ریاضی پیشینه نظری…

پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه عزت نفس پرسشنامه عزت نفس کودکان پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت دانلود پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت- نوجوانان و جوانان…

پاورپوینت فرآیند در مهندسی نرم افزار

پاورپوینت فرآیند در مهندسی نرم افزار دانلود رایگان پاورپوینت فرآیند در مهندسی نرم افزار پاورپوینت فرآیند در مهندسی نرم افزار فرآیند در مهندسی نرم افزار تعریف فرآیند مهندسی نرم افزار فرآیند، شیوه ها و ابزارها یک دید کلی از مهندسی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان مبانی نظری خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان پیشینه پژوهش خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان پیشینه نظری خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان ادبیات نظری خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان…

پاورپوينت ایدز و هپاتیت

پاورپوينت ایدز و هپاتیت پاورپوينت ایدز پاورپوينت هپاتیت پاورپوینت در مورد ایدز پاورپوینت در مورد هپاتیت دانلود پاورپوینت ایدز دانلود پاورپوینت هپاتیت هپاتیت و ایدز ppt رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت ایدز و هپاتیت جهت رشته پزشکی قالب 12…

بررسی نقوش گیاهی و حیوانی سفالینه های شوش

بررسی نقوش گیاهی و حیوانی سفالینه های شوش دانلود پایان نامه نقوش گیاهی دانلود پایان نامه نقوش حیوانی نقوش سفالینه های سیلک سفالینه های منقوش در ایران نقوش سفالینه های شوش تاریخچه سفالگری در ایران پایان نامه نقوش سفالینه های…

پرسشنامه طرحواره های ناسازگار یانگ فرم کوتاه 75 سوالی

پرسشنامه طرحواره های ناسازگار یانگ فرم کوتاه 75 سوالی کلمات کلیدی : پرسشنامه طرحواره های یانگ فرم کوتاه دانلود پرسشنامه طرحواره های یانگ پرسشنامه ذهنیت های طرحواره ای یانگ پرسشنامه طرحواره های ناسازگار اولیه یانگ دانلود پرسشنامه طرحواره های ناسازگار…

شناسایی معیارهای ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

شناسایی معیارهای ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد کارکنان ارزیابی عملکرد دانشگاه ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه ارزیابی عملکرد هیات علمی ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه مقاله ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه مقاله ارزیابی عملکرد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *