تبلیغات تلویزیون و ساختار بندی عناصر آن

تبلیغات تلویزیون و ساختار بندی عناصر آن

تبلیغات تلویزیونی
تحولات تبلیغات در ایران
متقاعدسازی مخاطب با تبلیغات تلویزیونی
بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیونی
دانلود پایان نامه تبلیغات تلویزیونی
تغییر و تحولات حوزه بازاریابی و تبلیغات تلویزیون
بررسی اثربخشی تبلیغات تلویزیون

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی

تبلیغات تلویزیون و ساختار بندی عناصر آن

 

 

 

چکیده

تبلیغات یكی از موضوعاتی است كه امروزه تمام مردم جهان حتی در دوردست ترین نقاط با آن آشنا و در ارتباط هستند و از آن تأثیر می پذیرند. پدیده تبلیغ بعنوان یكی از اجزای مؤثر جامعه نقش اساسی در ایجاد و بالفعل كردن نیاز دارد. كار كرد جدید این پدیده تولید نیاز یا به عبارتی آشكار ساختن نیازهای نهفته ای است كه افراد در وضعیت فعلی به آن توجهی ندارند.تبلیغات به شیوه نوین در اوایل قرن 20 و با تغییرات بازار شكل گرفت. تا قبل از آن نقش اساسی تبلیغات تسریع توزیع كالاهای مصرفی بود كه منحصراً توسط گروه معدودی از تولیدكنندگان شناخته شده به كار گرفته می شد. تدریجاً نیاز به تبلیغ برای آگاه ساختن مصرف كنندگان از وجود و مزایای كالاهای مختلف اعم از صنعتی، مصرفی و خدماتی روز به روز افزایش یافت. آنچنانكه تافلر در كتاب فرهنگ مصرف كنندگان چنین پیش بینی و اظهار نظر كرده بود: ((چنان شود كه ماشین بدون حمایت تبلیغ نتواند به حیات خود ادامه دهد)). 

 

امروزه این پیش بینی تافلر به عینیت انجامیده است.امروزه تبلیغات در سطح جهانی دیگر صرف آگهی نیست بلكه بیشتر نقش آن تفهیم اطلاعات در مورد خصوصیات كالا و خدمات می باشد. یكی از صنایعی كه كاملاً وابسته به امر تبلیغات می باشد صنعت بانكداری است.تبلیغات بانكی در دنیا فعالیتی نسبتاً جدید است و سابقه آن به آمریكا، انگلستان و ژاپن در دهه 1960 بر می گردد. پس از دهه 1960 و با توجه به شرایط حاكم بر جهان و ایجاد وضعیت رقابتی بین بانكها تدریجاً بانكداران استفاده از تبلیغات بانكی را برای مصارف خدمات مالی خود به مشتریانشان و ترغیب آنها به استفاده از آن خدمات آغاز نمودند.

 

در ایران تبلیغات بانكی به شیوه نوین پیشینه چندان عمیقی ندارد. در دهه های گذشته بانكهای ایرانی برای جذب مشتری از همان شیوه های معمولی تبلیغاتی در مورد كالای مصرفی استفاده می نمودند اما به تدریج به لحاظ ویژگیهای خدماتی آن، از جمله ناملموس بودن تبلیغات به شیوه قدیم دچار مشكلاتی گردید. زیرا برخی از خدمات بانكی را بدون عرضه آنها نمی توان نشان داد و دیگر آنكه تبلیغ متكی به تصویر است و بیشتر خدمات بانكی ویژگی ملموسی برای نشان دادن نداشتند.امروزه به دلیل رقابت شدید بانكی و مشابهت های موجود در فعالیتهای آنان هر بانكی سعی در معرفی خدمات جدید خود – كه تلاش دارد تا مطابق با خدمات استاندارد جهانی باشد – را بعنوان خدمتی برتر عرضه می دارد و سعی می كند از طریق ارایه تبلیغات به خصوص تبلیغات تلویزیونی مخاطبان بیشتری را در بازار به خود جلب نماید.

 

 

 

کلمات کلیدی:

تبلیغات تلویزیونی

تحولات تبلیغات در ایران

اثربخشی تبلیغات تلویزیونی

متقاعدسازی مخاطب با تبلیغات تلویزیونی

 

 

 

مقدمه:

در كشور ما اثرگذارترین رسانه بر مردم كدام است؟یا بعبارتی دیگر؛ مردم كشور ما بیشتر از كدام رسانه ارتباط جمعی تأثیر می‌پذیرند؟شاید در بدو امر جواب بسیاری از مردم عادی و یا حتی كارشناسان ارتباطات به سؤالات فوق؛ تلویزیون باشد.تلویزیون رسانه‌ای با پوشش گسترده و مخاطبان زیاد است اما آیا براستی با ظهور و شكل‌گیری رسانه‌های جدید ارتباطی مانند؛ اینترنت و ماهواره و ابزارهای نوین ارتباطی مانند؛ SMS و بیلبورد، همچنان رسانه تلویزیون همانند سال‌های قبل دارای اثرگذاری زیاد است؟!و آیا مطبوعات با توجه به توسعه چشمگیرشان از ابعاد محتوا و كیفیت و رشد جمعیت شهرنشینی و طبقه با سواد جامعه كه به تبع آن میزان روزنامه خوانان را افزایش می‌دهد، همچنان در تقابل با رسانه تلویزیون شكست خورده و ضعیفند؟!

مگر نه اینكه امروزه استفاده از اینترنت، ماهواره و مطبوعات و دیگر ابزار نوین ارتباطی به ارزانی ممكن است و دیگر نمی‌توان گفت و نباید اذعان كرد كه تلویزیون به لحاظ استفاده ارزان‌ترین رسانه كشور است!

 

مزیت ارزانی تلویزیون دیگر ارزش گذشته خود را از دست داده است. مطبوعات با ارتقای كیفیت و محتوای خود مشتریان تبلیغاتی بزرگی را جذب نموده و از این طریق قیمت فروش خود را تا حد قابل ملاحظه‌ای كاسته‌اند.دستیابی به اینترنت امروزه در هر كافی‌نت، كتابخانه و فرهنگسرایی ممكن است و شهروندان در صورت علاقه به استفاده از اینترنت در منزل مسكونی و محل كار خود تنها باید همانند خرید دستگاه تلویزیون هزینه اولیه خرید رایانه را بپردازند و پس از آن به راحتی به اینترنت راه یابند. پیشرفته‌ترین نوع و مدل ماهواره نیز با قیمت نازل البته با كارآیی بالا در دسترس شهروندان قرار دارد.پس خواسته یا ناخواسته باید به تلویزیون بعنوان اثرگذارترین رسانه كشور با دیده شك و تردید نگریست. توجه‌به‌این‌موضوع‌نیزبرای‌این‌تحقیق مفید خواهد بود كه اگر بدانیم سیاستهای نادرست اعمال شده در تلویزیون طی چند ساله اخیر سبب رویگردانی عده زیادی از رسانه ملی شده است، واقعیتی كه انكار آن ناممكن است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

پیشگفتار 2

فصل اول :مقدمات 6

مقدمه 6

1. 1. تعریف و بیان موضوع تحقیق 9

1 .2. ضرورت انجام تحقیق 11

1 .3. اهداف تحقیق 11

1 .4.سئوالات تحقیق 11

1 .14. تعریف واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق: 12

 

فصل دوم:تبلیغات تلویزنی و تحولات آن 12

مقدمه 12

تعاریف بازاریابی : 13

خدمات و خدمات بانكی 17

درباره خدمات بانكی دو ویژگی دیگر نیز به این ویژگیها اضافه می شود كه عبارتند از: 18

1- ناملموس بودن (intangibility): 18

2- تفكیك ناپذیری (inseparability) 19

3- غیرقابل ذخیره بودن (inventory): 20

4- ناپیوستگی (inconsistency): 20

5- مسئولیت امانتداری : 21

6- جریان دو طرفه اطلاعات 22

تبلیغات 32

تعاریف تبلیغات: 33

بودجه تبلیغات: 45

1- مزایای تبلیغات تلویزیونی: 49

2- معایت تبلیغات تلویزیونی: 49

ارزیابی : 49

تكنیك كریسپ: 58

تكنیك ترغیبی (داگمار) (Persuasive) : 59

معرفی مدل پیشنهادی و اجزای آن: 62

شركتهای تبلیغاتی: 63

مصرف كننده و عموم مردم 67

آسیب شناسی تبلیغات بازرگانی درایران 71

از دید شرکتهای تبلیغاتی: 71

خصوصیات تلویزیون 73

اخبار و امور عمومی 77

ارزشهای اجتماعی 77

مقدمه مطالعات انتقادی 96

تلویزیون و مذهب 98

تصویر محوری در برابر كلام محوری 99

تلویزیون و خانواده در ایران 101

به سوی یك تركیب 107

نتایج 111

اثرات وسایل ارتباط جمعی: 112

اثرهای تجربه مصنوعی: 120

اثرهای خشونت تلویزیونی: 120

الگوی اثرهای قدرتمند: 123

 

بخش اول: ارتباط 124

الف- تعاریف – نظریه ها: 124

ب- ارتباط جمعی : 128

(برلو) اجزای ارتباطی خود را بدین شرح توضیح می دهد: 136

1- منبع- رمزگذار: 136

ب) نگرشها: 137

ج) سطح دانش: 137

د) موقعیت منبع در یك سیستم اجتماعی و فرهنگی: 137

گیرنده – رمزخوان: 138

3- پیام: 139

كانال: 139

وظایف وسایل ارتباط جمعی : 147

 

بخش دوم:مخاطب 148

الف – تعاریف – نظریه ها 148

برای تهیه كنندگان و فرستندگان پیام ارتباطی، پذیرش دیدگاه جامعه انبوه، حداقل سه معنی را به همراه دارد: 153

طبقه بندی (مك كوایل)، می باشد كه ابعاد زیر را در بر می گیرد: 157

ویژگی های مربوط به مخاطبان را به هشت بخش زیر تقسیم می كنند: 160

ج- دسته بندی مخاطبان: 173

 

بخش سوم:مخاطب و شیوه استفاده از رسانه 179

(وبستر) سه جریان متفاوت را برای مخاطبان تلویزیونی مطرح می كند كه در جذب و حفظ مخاطبان تأثیر بسزایی دارد: 189

 

بخش چهارم:اقناع و متقاعدسازی مخاطب 191

منابع : 215

 

ادبیات نظری و پیشینه تجربی دلزدگی زناشویی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی دلزدگی زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دلزدگی زناشویی مبانی نظری دلزدگی زناشویی پیشینه تحقیق دلزدگی زناشویی پیشینه داخلی دلزدگی زناشویی پیشینه خارجی دلزدگی زناشویی پیشینه پژوهش دلزدگی زناشویی پیشینه نظری دلزدگی زناشویی…

بررسی حسادت و ریشه های آن در دین و علم روانشناسی

بررسی حسادت و ریشه های آن در دین و علم روانشناسی کلمات کلیدی : پایان نامه حسادت ریشه های تربیتی حسادت ریشه های تربیتی حسادت تحقیق در مورد حسادت کودکان تحقیق کامل در مورد حسادت مقاله در مورد حسادت در…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری طلاق عاطفی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری طلاق عاطفی فصل دوم پایان نامه طلاق عاطفی مبانی نظری طلاق عاطفی پیشینه تحقیق طلاق عاطفی پیشینه داخلی طلاق عاطفی پیشینه خارجی طلاق عاطفی پیشینه پژوهش طلاق عاطفی پیشینه نظری طلاق عاطفی ادبیات…

دانلود پاورپوینت راهکارهایی برای بودجه بندی و تخصیص هزینه در پروژه های ساختمانی

دانلود پاورپوینت راهکارهایی برای بودجه بندی و تخصیص هزینه در پروژه های ساختمانی پاورپوینت راهکارهایی برای بودجه بندی پاورپوینت تخصیص هزینه در پروژه های ساختمانی پاورپوینت پروژه های ساختمانی پاورپوینت تخصیص هزینه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت راهکارهایی برای…

پاورپوینت علائم هشدار دهنده و ایمنی در ساختمان

پاورپوینت علائم هشدار دهنده و ایمنی در ساختمان پاورپوینت علائم ایمنی در کارگاه ساختمانی پاورپوینت انواع علائم هشدار دهنده ایمنی و خطر پاورپوینت علائم ایمنی پاورپوینت علائم ایمنی الزامی پاورپوینت انواع تابلو های هشدار دهنده ایمنی پاورپوینت انواع علائم ایمنی…

تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری

تشریح ابعاد مختلف تعریفی و ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری ویژگیهای مدیریت ارتباط با مشتری ابعاد مختلف مدیریت ارتباط با مشتری اصول مدیریت ارتباط با مشتری عناصر اصلی مدیریت ارتباط با مشتری مفروضات اساسی مدیریت ارتباط…

مستندات حکم حجاب در نظام قانونگذاری اسلامی

مستندات حکم حجاب در نظام قانونگذاری اسلامی مستندات حکم حجاب حجاب در نظام حقوقی ایران ارزیابی فقهی حدود حجاب مستندات حکم حجاب در اسلام پایان نامه مستندات حکم حجاب پایان نامه مستندات حکم حجاب در اسلام پایان نامه حدود حجاب…

دانلود پاورپوینت اهرام مصر

دانلود پاورپوینت اهرام مصر پاورپوینت در مورد اهرام مصر پاورپوینت نحو ساخت اهرام مصر پاورپوینت هرم ها در مصر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اهرام مصر جهت رشته باستان شناسی در 61 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل…

پاورپوینت دوره آموزشی مستندسازی

پاورپوینت دوره آموزشی مستندسازی پاورپوینت مستند سازی در سازمان پاورپوینت مستند سازی فرآیندهای سازمانی پاورپوینت مستند سازی فرآیندهای سازمان پاورپوینت مستند سازی سازمانی چیست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت دوره آموزشي مستند سازي جهت رشته مدیریت در قالب 29…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شادکامی روانشناختی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شادکامی روانشناختی فصل دوم پایان نامه شادکامی روانشناختی مبانی نظری شادکامی روانشناختی پیشینه تحقیق شادکامی روانشناختی پیشینه داخلی شادکامی روانشناختی پیشینه خارجی شادکامی روانشناختی پیشینه پژوهش شادکامی روانشناختی پیشینه نظری شادکامی روانشناختی ادبیات نظری شادکامی…

پاورپوینت اقتصاد کینزی جدید

پاورپوینت اقتصاد کینزی جدید کلمات کلیدی : پاورپوینت اقتصاد کینزی جدید اقتصاد کینزی تحقیق اقتصاد کینزی جدید مقاله اقتصاد کینزی جدید اقتصاد کینزی جدید قضايا و ويژگي هاي اقتصاد كينزي جديد نظريه دور تجاري كينزي هاي جديد انتقادات وارده براقتصاد…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت و فساد اداری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت و فساد اداری تاریخچه سلامت اداری پیشینه سلامت اداری پیشینه تحقیق سلامت اداری مبانی نظری سلامت اداری مبانی نظری در مورد سلامت اداری چارچوب تحقیق سلامت اداری پیشینه پژوهش سلامت اداری پیشینه تحقیق در…

دیدگاه های صاحب نظران در مفهوم رفتار شهروندی سازمانی

دیدگاه های صاحب نظران در مفهوم رفتار شهروندی سازمانی کلمات کلیدی : پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی تاثیر رفتار شهروندی سازمانی عوامل رفتار شهروندی سازمانی نظریه های رفتار شهروندی سازمانی مدل های رفتار شهروندی سازمانی پایان نامه رفتار شهروندی سازمانی نقش…

بررسی نقش عوامل جامعه شناختی مؤثر بر احساس امنیت در شهر خرم‌آباد در سال 1393

بررسی نقش عوامل جامعه شناختی مؤثر بر احساس امنیت در شهر خرم‌آباد در سال 1393 دینداری سبک زندگی قشر اجتماعی اعتماد اجتماعی کنترل اجتماعی سرمایه اجتماعی احساس امنیت اجتماعی ترکیب جنسیتی خانواده ارتباط و حمایت از سوی عشیره دوری و…

سببیت در قتل های موجب مجازات در قانون مجازات اسلامی جدید 1392 و مبانی فقهی آن

سببیت در قتل های موجب مجازات در قانون مجازات اسلامی جدید 1392 و مبانی فقهی آن تسبیب در قتل تسبیب در حقوق مدنی قاعده تسبیب در حقوق ایران تسبیب در قتل در فقه امامیه تسبیب در قانون مجازات اسلامی سببیتدر…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 36 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 36 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد پیشینه داخلی ارزیابی عملکرد پیشینه خارجی ارزیابی عملکرد پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد پیشینه…

پاورپوینت تحقیق روش های تولید و آزمایش کیفیت جوش

پاورپوینت تحقیق روش های تولید و آزمایش کیفیت جوش پاورپوینت روش های تولید چیست پاورپوینت روش های تولید صنعتی پاورپوینت پروژه درس روش تولید رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تحقیق روش های تولید و آزمایش کیفیت جوش جهت رشته…

دانلود پاورپوینت استراتژی توسعه صنعتی از قاجار تا کنون

دانلود پاورپوینت استراتژی توسعه صنعتی از قاجار تا کنون پاورپوینت استراتژی توسعه پاورپوینت درمورد توسعه صنعتی پاورپوینت برای تاریخ توسعه صنعتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت استراتژی توسعه صنعتی از قاجار تا کنون جهت رشته مدیریت در 26 اسلاید…

پاورپوينت سمینار ارشد معرفی مجموعه‌ای از الگوهای فرآیند مخصوص نرم‌ افزارهای بی درنگ

پاورپوينت سمینار ارشد معرفی مجموعه‌ای از الگوهای فرآیند مخصوص نرم‌ افزارهای بی درنگ پاورپوينت معرفی مجموعه‌ای از الگوهای فرآیند مخصوص نرم‌ افزارهای بی درنگ دانلود پاورپوينت معرفی مجموعه‌ای از الگوهای فرآیند مخصوص نرم‌ افزارهای بی درنگ پاورپوینت درباره معرفی مجموعه‌ای…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی بازاریابی ویروسی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی بازاریابی ویروسی فصل دوم پایان نامه بازاریابی ویروسی مبانی نظری بازاریابی ویروسی پیشینه تحقیق بازاریابی ویروسی پیشینه داخلی بازاریابی ویروسی پیشینه خارجی بازاریابی ویروسی پیشینه پژوهش بازاریابی ویروسی پیشینه نظری بازاریابی ویروسی ادبیات نظری بازاریابی…

خلاصه فصل های اصلی و مهم کتاب روش تحقیق و راهنمای پایان نامه نویسی تالیف علی احمدی

خلاصه فصل های اصلی و مهم کتاب روش تحقیق و راهنمای پایان نامه نویسی تالیف علی احمدی کتاب روش تحقیق و راهنمای پایان نامه نویسی تالیف علی احمدی رفتن به سایت اصلی خلاصه فصل های اصلی و مهم کتاب روش تحقیق…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شاخص های تشکیل دهنده توسعه انسانی 34 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شاخص های تشکیل دهنده توسعه انسانی 34 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری توسعه منابع انسانی پیشینه تحقیق توسعه منابع انسانی فصل دوم پایان نامه توسعه منابع انسانی مبانی نظری شاخص های تشکیل دهنده توسعه…

رابطه بین ارزش های ادراک شده با وفاداری مشتریان اماکن ورزشی

رابطه بین ارزش های ادراک شده با وفاداری مشتریان اماکن ورزشی ارزش ادراک شده اماکن ورزشی وفاداری مشتریان رابطه بین ارزش های ادراک شده با وفاداری مشتریان شهرداری منطقه 19 تهران دانلود مقاله مدیریت دانلود مقاله ترجمه رشته مدیریت دانلود…

شناسایی دلایل انحراف در مصرف تسهیلات و مطالبات معوق

شناسایی دلایل انحراف در مصرف تسهیلات و مطالبات معوق پایان نامه مطالبات معوق انحراف در تسهیلات در بانک صادرات مطالبات معوق بانک صادرات دانلود پایان نامه مطالبات معوق عوامل موثر بر انحراف در تسهیلات عوامل موثر بر ایجاد مطالبات معوق…

پاورپوینت روش های جستجو در شبکه های Peer-to-peer

پاورپوینت روش های جستجو در شبکه های Peer-to-peer دانلود پاورپوینت روش های جستجو در شبکه های Peer-to-peer دانلود پاورپوینت درمورد روش های جستجو در شبکه های Peer-to-peer رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روش های جستجو در شبکه های Peer-to-peer جهت رشته نرم افزار در قالب 29 اسلاید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *