عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش

عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش

مدیریت دانش در بانک
عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش
عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش
عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک
پایان نامه با موضوع مدیریت دانش
دانلود پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه مدیریت دانش doc
موضوع پایان نامه مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک

 

 

 

 

 

چکیده

هدف کلی این تحقیق حاضر به عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش بود. 

 

 

 بیان مسأله

مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند: عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند.

 

این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

   2-1- مقدمه 13

   2-2- دانش 13

   2-3- اطلاعات 14

   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14

   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15

     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16

     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17

     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17

     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18

     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18

     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19

     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19

     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19

     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20

   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20

   2-7- جریان دانش 20

   2-8- فرآیند دانش 21

     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21

     2-8-2- ذخیره‌سازی 21

     2-8-3- پردازش 21

     2-8-4- انتقال 21

   2-9- خصوصیات دانش 22

   2-10- منابع دانش 23

   2-11- دانش سازمانی 25

   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27

   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29

   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31

     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31

     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32

     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32

   2-15- هدف های مدیریت دانش 33

   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33

     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34

     2-16-2- فرایند 34

     2-16-3-  فناوری 34

   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34

   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37

     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37

     2-18-2- مدل بویسوت 34

     2-18-3- مدل نوناكا 35

     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40

     2-18-5- مدل فلاین 41

     2-18-6- مدل چو 42

     2-18-7- مدل استیو هالس 43

     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44

     2-18-9- مدل لیانج 45

   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47

     2-19-1- كسب دانش 47

     2-19-2-  اجاره دانش 47

     2-19-3- منابع متعهد 48

     2-19-4- هم جوشی 48

     2-19-5- تطابق 48

   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48

     2-20-1- نیاز به دانش 50

     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50

     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51

     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51

     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52

     2-20-6- ارزیابی دانش 52

   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53

   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57

     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57

     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58

   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63

   2-24- مدل نظری تحقیق 68

 

منابع

 

 

فهرست جدول ها

جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18

جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35

جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40

جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

 

 

 

 

 

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش حق الزحمه حسابرسی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش حق الزحمه حسابرسی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حق الزحمه حسابرسی مبانی نظری حق الزحمه حسابرسی پیشینه تحقیق حق الزحمه حسابرسی پیشینه داخلی حق الزحمه حسابرسی پیشینه خارجی حق الزحمه حسابرسی پیشینه پژوهش…

پرسشنامه سبک های حل تعارض زناشویی زوجین رحیم 1992 (ROCI-II) نسخه B فرم دوم

پرسشنامه سبک های حل تعارض زناشویی زوجین رحیم 1992 (ROCI-II) نسخه B فرم دوم کلمات کلیدی : پرسشنامه سبک های حل تعارض رحیم پرسشنامه سبک های حل تعارض زوجین پرسشنامه سبک های حل تعارض زناشویی دانلود پرسشنامه سبک های حل…

جزوه بهداشت عمومی در قالب پاورپوینت

جزوه بهداشت عمومی در قالب پاورپوینت جزوه بهداشت عمومی رفتن به سایت اصلی جزوه بهداشت عمومی در قالب پاورپوینت به تعداد 45 اسلاید قایل ویرایش مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان و همچنین جمعبندی و مرور سریع ایام امتحانات   اهداف…

دانلود پاورپوینت مباحث مهم حقوقی پیمان ها و آشنایی با انواع قراردادهای ساختمانی

دانلود پاورپوینت مباحث مهم حقوقی پیمان ها و آشنایی با انواع قراردادهای ساختمانی پاورپوینت مباحث حقوقی قرارداد های ساختمانی پاورپوینت انواع قرارداد های ساختمانی پاورپوینت مباحث حقوقی پیمان های ساختمانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مباحث مهم حقوقی پیمان…

پاورپوینت آشنایی با رضا دانشمیر معمار معاصر

پاورپوینت آشنایی با رضا دانشمیر معمار معاصر پاورپوینت رضا دانشمیر دانلود پاورپوینت رضا دانشمیر پاورپوینت درباره رضا دانشمیر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با رضا دانشمیر معمار معاصر جهت رشته بیوگرافی در قالب 22 اسلايد و با فرمت…

پاورپوینت برنامه نویسی با کامپیوتر پایه

پاورپوینت برنامه نویسی با کامپیوتر پایه پاورپوینت برنامه نویسی پاورپوینت کامپیوتر پایه دانلود پاورپوینت برنامه نویسی با کامپیوتر پایه پاورپوینت در مورد برنامه نویسی با کامپیوتر پایه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت برنامه نویسی با کامپیوتر پایه جهت رشته…

جزوه ریاضیات مهندسی پیشرفته 1

جزوه ریاضیات مهندسی پیشرفته 1 کلمات کلیدی : جزوه ریاضیات مهندسی پیشرفته 1 رفتن به سایت اصلی جزوه ریاضیات مهندسی پیشرفته 1 129 صفحه pdf فهرست مطالب: حساب تغییرات / ضرائب لاگرانژ / اختلالات جبری و غیر جبری / معادلات…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تغییرپذیری بازده سهام سبز

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تغییرپذیری بازده سهام سبز مبانی نظری تغییرپذیری بازده سهام دانلود مبانی نظری تغییرپذیری بازده سهام پیشینه تحقیق تغییرپذیری بازده سهام ادبیات نظری تغییرپذیری بازده سهام فصل دوم پایان نامه تغییرپذیری بازده سهام مبانی نظری و…

مبانی و ماهیت QFD

مبانی و ماهیت QFD دانلود تحقیق QFD دانلود تحقیق گسترش كاركرد كیفی استفاده از QFD در سازمان جایگاه QFD در صنایع مزایای استفاده از QFD دانلود تحقیق ماهیت QFD دانلود تحقیق مبانی QFD گسترش كاركرد كیفی روشهای مهندسی كیفیت رفتن…

پاورپوینت آشنایی با سيستم های حمل و نقل هوشمند

پاورپوینت آشنایی با سيستم های حمل و نقل هوشمند پاورپوینت حمل و نقل هوشمند پاورپوینت سیستم های حمل و نقل هوشمند دانلود پاورپوینت حمل و نقل هوشمند پاورپوینت درباره حمل و نقل هوشمند رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی…

بکار گیری مدلهای جدید در سیاست خارجی

بکار گیری مدلهای جدید در سیاست خارجی مدل سیاسی تصمیم گیری مدلهای جدید در سیاست خارجی متغیرهای موثر در سیاست خارجی دانلود مقاله بکار گیری مدلهای جدید در سیاست خارجی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس زای چالشی 27 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس زای چالشی 27 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری استرس شغلی مبانی نظری مدیریت استرس مبانی نظری در مورد استرس مبانی نظری پایان نامه استرس فصل دوم پایان نامه استرس زای چالشی مبانی نظری…

پاورپوینت کنترل پروژه

پاورپوینت کنترل پروژه پاورپوینت اصول کنترل پروژه پاورپوینت نرم افزار کنترل پروژه پاورپوینت کنترل پروژه ساختمانی پاورپوینت کنترل پروژه با msp رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کنترل پروژه جهت رشته مدیریت در قالب 23 اسلاید و با فرمتpptxبصورت کامل و…

بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان

بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه یادگیری الکترونیکی فرآیندهای مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان بازرسی استقرار مدیریت دانش در سازمان بازرسی پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی تاثیر…

مدیریت پروژه

مدیریت پروژه برنامه ریزی واکنش به ریسک مدیریت پروژه مدیریت ریسک پروژه ابزارها و تکنیک های برنامه ریزی مدیریت ریسک تحلیل کمی ریسک رفتن به سایت اصلی مدیریت پروژه     مفهوم مدیریت پروژه  پروژه ها و مدیریت در محیطی…

پاورپوينت ساختمان و اجزاء تشكيل دهنده شير يكطرفه

پاورپوينت ساختمان و اجزاء تشكيل دهنده شير يكطرفه پاورپوینت شیر پاورپوینت شیر یکطرفه پاورپوینت در مورد شیر یکطرفه دانلود پاورپوینت شیر یکطرفه دانلود پاورپوینت در مورد شیر یکطرفه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت شیر یکطرفه 8 اسلاید جهت رشته…

دانلود پاورپوینت بازرسی چشمی جوش

دانلود پاورپوینت بازرسی چشمی جوش پاورپوینت بازرسی جوش پاورپوینت تجهیزات بازرسی جوش پاورپوینت مزایای بازرسی چشمی جوش پاورپوینت درباره بازرسی چشمی جوش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بازرسی چشمی جوش جهت رشته جوشکاری در 76 اسلاید و با فرمت…

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس هوش هیجانی Emotional Intelligence اعتماد به نفس Confidence دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس تكنیك‌های مدیریت هیجانها…

پایان نامه رشته مهندسی برق و الکترونیک با عنوان تجزیه و تحلیل سیستم برقی قطار خودكشش (ریل باس)

پایان نامه رشته مهندسی برق و الکترونیک با عنوان تجزیه و تحلیل سیستم برقی قطار خودكشش (ریل باس) واگنهای ریل باس سیستم برقی قطار دانلود پایان نامه قطار خودكشش دانلود پایان نامه قطار ریل باس سیستم برقی قطار خودكشش سیستم…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توسعه انسانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توسعه انسانی مبانی نظری توسعه انسانی دانلود مبانی نظری توسعه انسانی پیشینه تحقیق توسعه انسانی ادبیات نظری توسعه انسانی فصل دوم پایان نامه توسعه انسانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه انسانی ادبیات و مبانی…

پاورپوینت تأمین سرمایه

پاورپوینت تأمین سرمایه پاورپوینت تأمین سرمایه تحقیق تأمین سرمایه مقاله تأمین سرمایه سرمایه گذاری های مخاطره آمیز منابع اصلی وجوه شرکت ها انتخاب تامین کننده سرمایه اولیه رویه اصلی انتشاراوراق بهادارجدید عرضه نقدی انواع تضمین فروش اوراق بهادار دوره فروش…

دانلود پاورپوینت پمپ حرارتی زمین گرمایی

دانلود پاورپوینت پمپ حرارتی زمین گرمایی پاورپوینت پمپ حرارتی پاورپوینت زمین گرمایی پاورپوینت درمورد پمپ حرارتی پاوروپوینت درباره زمین گرمایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پمپ حرارتی زمین گرمایی در قالب 30 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل…

پاورپوينت آموزش حديقه اول کتاب صمدیه

پاورپوينت آموزش حديقه اول کتاب صمدیه پاورپوينت حديقه اول صمدیه دانلود پاورپوينت حديقه اول صمدیه پاورپوینت درباره حديقه اول صمدیه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آموزش حديقه اول کتاب صمدیه جهت رشته زبان های خارجی در قالب 31 اسلايد…

بررسی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی مدیریت دانش سازمان جهاد کشاورزی

بررسی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی مدیریت دانش سازمان جهاد کشاورزی موفقیت در پیاده سازی مدیریت دانش در جهاد کشاورزی استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش در جهاد کشاورزی عوامل كلیدی اجرای موفق مدیریت دانش در جهاد کشاورزی عوامل موثر…

پاورپوینت مدیریت بیماری ویروس ابولا

پاورپوینت مدیریت بیماری ویروس ابولا پاورپوینت ویروس ابولا چیست پاورپوینت ویروس ابولا چه علائمی دارد پاورپوینت ویروس ابولای پاورپوینت ویروس ابولا درمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت بیماری ویروس ابولا جهت رشته پزشکی در قالب 68 اسلاید و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *