مبانی نظری و پیشینه تحقیق تدوین برنامه بازاریابی 100 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تدوین برنامه بازاریابی 100 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری برنامه بازاریابی
پیشینه تحقیق برنامه بازاریابی
فصل دوم پایان نامه برنامه بازاریابی
فصل دوم پایان نامه تدوین برنامه بازاریابی
مبانی نظری تدوین برنامه بازاریابی
پیشینه تحقیق تدوین برنامه بازاریابی
پیشینه پژوهش تدوین برنامه بازاریابی
چارچوب نظری تدوین برنامه بازاریابی

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق تدوین برنامه بازاریابی می باشد. در بخش اول مبانی نظری تدوین برنامه بازاریابی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه تحقیق تدوین برنامه بازاریابی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

پیشگفتار
برنامه ی بازاریابی، سند یا طرحی است که برنامه ها و فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی شرکت را برای سال آتی مشخص می کند. مارکتینگ پلن توضیح می دهد چه فعالیت هایی، در چه زمان وتوسط چه افرادی باید انجام شود تا اهداف استراتژی بازاریابی شرکت تحقق یابد.بسیاری از صاحبان کسب و کار و کارآفرینان هنگام تهیه یک طرح یا برنامه بازاریابی (Marketing Plan) دچار سردرگمی می شوند. این مقاله شامل شرح یک تعریف ابتدایی و پایه از بازاریابی می ­تواند در شناخت فواید و ضرورت برنامه بازاریابی (Marketing Plan) بسیار موثر باشد. بنا به تعریف ” فیلیپ کاتلر” بازاریابی یک روش مدیریتی و اجتماعی است که به وسیله آن هر گروه­ از افراد آنچه که نیاز دارند و آنچه می خواهند را از طریق ساخت، ارائه و تبادل محصول و ارزش با یکدیگر، به دست می ­آورند”.

 

 

در این تعریف به دو نکته اهمیت فراوانی داده شده است :

نیازها و خواسته ­ها (Needs And Wants) – کارافرینان باید فاصله (Gap) میان آن دو را در بازار تشخیص دهند.
بازاریابان باید با ساخت، ارتباط و تبادل یک پیشنهاد، این فاصله را پر کنند.
بنابراین بازاریابی عملی است که می­ تواند کسب و کار شما را بسازد یا، نابود کند (حتی پیش از آنکه به وجود بیاید. )

 

 

اهمیت یک طرح یا برنامه بازاریابی (Marketing Plan)

برنامه بازاریابی سندی است که کلیه فعالیت هایی که باید توسط تیم بازاریابی صورت گیرد را، ثبت می ­کند. این فعالیت ها با در نظر گرفتن سه نکته اساسی انتخاب می ­شوند: ۱- اهداف (Objective/Goals) سازمان ۲- محیط داخلی و خارجی کسب وکار  ۳- در دسترس بودن منابع.

 

مزایای آماده سازی مارکتینگ پلن (Marketing Plan) به شکل خلاصه شامل موارد زیر می باشد :

فراهم آوردن زمینه گسترش استراتژی بازاریابی
کمک به تیم تولید از طریق اجرای مناسب امور، به واسطه ی تقسیم وظایف
افزایش شانس های تامین مالی
صرفه ­جویی در زمان و زحمت صرف شده برای فعالیت های بازاریابی بی ­فایده
کمک به برنامه ریزی مالی و تعیین بودجه موثر
کمک به ایجاد دیدگاه ­های جدید

 

 

طرح بازاریابی بخش مهمی از هر طرح کسب و کاری ( business plan ) را تشکیل می ­دهد، بنابراین از اهمیت آن نمی­ توان صرف نظر کرد، حتی برای شرکت هایی که در گذشته تاسیس شده ­اند. همچنین تهیه یک طرح بازاریابی پیش از شروع هر عمل بازاریابی ضروری است.

 

مقدمه
تصمیم گیری،رکن اساسی تمام وظایف مدیریتی و در عین حال،مبنای برنامه ریزی است چرا که نمیتوان گفت برنامه ای وجود دارد مگر اینکه تصمیمی اتخاذ شده است. به عبارت بهتر،تصمیم گیری ، هسته مرکزی مدیریت است که در تمامی وظایف دیگر، نمود داردو به همین دلیل برخی (مانند هربرت سایمون)مدیریت و تصمیم گیری را دو واژه مترادف می دانند.در نگرش سنتی مدیریت، برنامه ریزی نقطه آغاز همه حرکتها در یک سازمان است. بطوری که اهمیت آن از گذشته دور برای همه مدیران و کارشناسان آشکار شده است. د رهمین راستا سیل تحول سازمان ها از صورت ساده به پیچیده و با فرآیندهای بی شمار و تحولات عظیم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و تکنولوژیکی، به ویژه در دهه اخیر باعث بروز صحنه های جدید و نگرش های تازه به این مقوله شده است.

 در نگرش جدید مباحث برنامه ریزی راهبردی یا استراتژیک در سازمان ها مطرح شده است که گام مهمی در جهت تحقق و دستیابی به اهداف سازمان هاست. برنامه استراتژیک سندی است که چشم انداز، ماموریت، اهداف و استراتژی های آینده یک سازمان را به همراه مجموعه منابع مورد نیاز برای اجرای موفق آن ها مشخص می سازد و می تواند آرزوهای محال یک سازمان را به حقیقت مبدل سازد. سازمان هایی که برنامه استراتژیک دارند، نسبت به سازمانهایی که چنین برنامه هایی را تهیه نمی کنند، با احتمال بیشتری به آنچه می خواهند می رسند. بدون وجود برنامه استراتژیک سازمان به یک کشتی بدون سکان شبیه است. برنامه ریزی استراتژیک جهت حرکت و مقصد سازمان را مشخص می کند. این برنامه ، با بررسی محیط داخلی و خارجی سازمان، فرصت ها و تهدید های محیطی و نقاط قوت و ضعف داخلی را شناسایی میکند و با در نظر گرفتن ماموریت سازمان، اهداف بلند مدتی را برای آن تدوین می کنندو برای دستیابی به این اهداف از بین گزینه های استراتژیک، به طراحی استراتژی هایی اقدام میکند که با تکیه بر فرصت ها و نقاط قوت داخلی، ضعف ها را از بین می برد و بر تهدید های محیطی غلبه می کند و به پیروزی سازمان در محیط رقابتی موجود منجر می گردد.  

 

 

مقوله بازاریابی و نداشتن طرح و جایگاه مشخص برای آینده مهم ترین ضعف و چالش برای سازمان ها و بنگاه های کشور محسوب می شود به این ترتیب اهمیت روز افزون بازاریابی و برنامه ریزی باعث شده است برای شرکت ها و موسسات امروزی بسیار مفید و حیاتی و منافع متعددی را بدنبال داشته باشد.امروزه داشتن توان رقابتی، اساس بقای شرکت است. از سوی دیگر برخورداری و حفظ توان رقابتی بیش از همه چیز نیازمند اطلاعات است.

 

 

شرکتها باید اطلاعات بسیار زیادی از سازمان های رقیب، واسطه ها و سایر نیروها و عواملی که در بازار فعال هستند، داشته باشند. اطلاعات به عنوان یکی از اقلام مهم دارایی های استراتژیک و ابزارهای بازاریابی به شمار میآید. گردآوری اطلاعات مربوط به سازمان های رقیب در امر تدوین استراتژی ها، نقشی حیاتی دارد. بنابراین رد یابی، درک و واکنش به رقبا بعنوان یک جنبه ویژه از فعالیتهای بازاریابی مطرح بوده است ولازم است که سازمان ها یک برنامه اثر بخش به نام هوشمندی رقابتی به اجرا درآورند که بسیاری از شاخه های دیگر نظیر اقتصاد، بازاریابی، نظریه نظامی و مدیریت استراتژیک را در بر میگیرد. 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده 1

فصل دوم مبانی نظری 10
مقدمه 3
1-2- ساختار برنامه بازاریابی 5
2-2- تجزیه و تحلیل موقعیت 14
1-2-2-تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها 14
تجزیه و تحلیل PESTEL: 15
فرمت تجزیه و تحلیل PESTEL 15
تحلیل خود 18
2-2-2- تحلیل رقبا 22
3-2-2- تجزیه و تحلیل بازار 24
– مشتریان شما چه کسانی هستند؟ 25
– چه چیزی رفتار مشتری را برمی انگیزد؟ 25
– ارزش مشتریان شما چیست؟ 25
3-2- تعیین اهداف 26
1-3-2- اهداف بازاریابی 28
2-3-2- برآورد تقاضای آتی و پیش بینی فروش 30
4-2.تدوین استراتژی 36
5-2- بازاریابی هدف 37
1-5-2- بخش بندی بازار 39
2-1-5-2- تقسیم بازار بر اساس استفاده از محصول 42
3-1-5-2- تقسیم بازارهایی تجاری 43
2-5-2- بازار هدف 44
3-5-2- موضع یابی 45
6-2- تعیین تاکتیک های بازاریابی 47
1-6-2- محصول (کالا یا خدمت) 49
1-1-6-2- آمیخته‌ی محصول و خط محصول 52
2-1-6-2- موضع‌یابی محصول 53
3-1-6-2- مدیریت نام تجاری 54
4-1-6-2- استراتژی نام تجاری 54
5-1-6-2- بسته‌بندی 56
6-1-6-2- چرخه عمر محصول 57
2-6-2- قیمت‌گذاری 60
1-2-6-2- قیمت‌گذاری و موضع‌سازی کالا 60
2-2-6-2- استراتژی قیمت‌گذاری 61
3-2-6-2- تعیین قیمت 62
3-6-2- توزیع 65
1-3-6-2- کانال توزیع و ارایه ارزش 66
2-3-6-2- ارزیابی کانال‌های توزیع 67
3-3-6-2- تعارضات در کانال توزیع 67
4-6-2- ترویج 68
1-4-6-2- بررسی ابزارهای ارتباطی 68
تبلیغات 68
فروش شخصی 69
بازاریابی مستقیم 69
روابط عمومی 70
نمایشگاه‌ها و نحوه نمایش محصولات 70
پیشبرد فروش 71
اهداف پیشبرد فروش 71
استراتژی‌های پیشبرد فروش 72
2-4-6-2- برنامه ترویجی 73
7-2- زمینه پژوهش 75
فرضیه‌ها و متغیرهای عملیاتی 80

فهرست
1-2- مراحل مختلف برنامه ریزی بازایابی 12
2-2- PESTEL 21
3-2- روشی برای انجام تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف،فرصتها و تهدیدها 20
4-2- نه مرحله اصلی در تجزیه و تحلیل محیط 26
5-2- جمع بندی تحلیل رقابتی 29
6-2- مقایسه روشهای پیش بینی فروش غیر ریاضی 39
7-2- چارچوب جامع تدوین استراتژی 40
8-2- متغیرهای اصلی بخش بندی بازارهای تجاری 46
9-2- خلاصه مشخصات اهداف و خط مشی های دوره عمر کالا 60

فهرست اشکال
شکل 1-1- مراحل اساسی در برنامه ریزی 8
شکل 2-1- عوامل اثر گذار بر روی استراتژی بازاریابی موسسه 9
شکل 1-2- برنامه استراتژیک بازاریابی 14
شکل 2-2-مراحل آماده سازی برنامه بازاریابی 15
شکل 3-2-ساختار برنامه بازاریابی 16
شکل 4-2- برنامه بازاریابی 17
شکل 5-2- مراحل اجرای یک برنامه ریزی بازاریابی 19
شکل 6-2- تجزیه و تحلیل پتانسیل بازار با استفاده از آّبشار بازار 31
شکل 7-2- سلسه مراتب اهداف یک شرکت تولیدی فرضی 32
شکل 8-2- ماتریس آنسف 35
شکل 9-2- فرآیند بازاریابی هدف 41
شکل 10-2- مدل فرآیند تقسیم بندی بازار 43
شکل 11-2- بخش بندی بازار رابط بین نیازهای بازار و برنامه بازاریابی 44
شکل 12-2- رویکردهایی به استراتژی تعیین جایگاه 48
شکل 13-2- بازاریابی غیرتمایزی 50
شکل 14-2- اجزا آمیخته بازاریابی 51
شکل 15-2- ابعاد سه گانه منافع مشتری 52
شکل 16-2- مفهوم کلی محصول 53
شکل 17-2- نگرش کلی بر تصمیمات نام تجاری 57
شکل 18-2- چرخه عمر محصول 59
شکل 19-2- ماتریس قیمت /کیفیت 62
شکل 20-2- منحنی قیمت/ ارزش 63
شکل 21-2- مدل ملاحظات سه گانه برای تعیین قیمت محصول 64
شکل 22-2- مدل برنامه ریزی ارتباطات یکپارچه بازاریابی 73
شکل 23-2- مدل دکتر منوچهر فرهنگ 75
شکل 24-2- مدل مفهومی پژوهش  77
 

بررسی تطبیقی مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان

بررسی تطبیقی مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مقایسه مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان انواع مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه مدل های ارزیابی…

شکل گیری برند و جايگاه‌ آن در جهان امروز و ضرورت استفاده آن 

شکل گیری برند و جايگاه‌ آن در جهان امروز و ضرورت استفاده آن  کلمات کلیدی : پایان نامه برند پایان نامه مدیریت برند وظایف مدیریت برند نحوه شکل گیری برند رویکردهای مدیریت برند جايگاه‌ برند در جهان امروز جایگاه مدیریت…

پاورپوینت پرورش طیور گوشتی

پاورپوینت پرورش طیور گوشتی پاورپوینت پرورش طیور دانلود پاورپوینت پرورش طیور دانلود پاورپوینت راهنمای پرورش طیور گوشتی پاورپوینت درمورد پرورش طیور گوشتی پاورپوینت درباره پرورش طیور رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پرورش طیور گوشتی جهت رشته ی کشاورزی در…

خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی و صادرات گوهریان

خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی و صادرات گوهریان خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی و صادرات گوهریان رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی و صادرات گوهریان 98 صفحه pdf مناسب جمع بندی و مرور سریع 

خلاصه کامل تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد

خلاصه کامل تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد خلاصه کامل تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد رفتن به سایت اصلی خلاصه کامل تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد به تعداد 93 صفحه pdf  مناسب اساتید…

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 29 (فعاليتهاي ساخت املاك)

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 29 (فعاليتهاي ساخت املاك) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 29 (فعاليتهاي ساخت املاك) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 29 (فعاليتهاي ساخت املاك) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره بیست و نه پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 29 پاورپوینت حسابداری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 14

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 14 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

نقش سیستم بانکی جدید در بازارهای پولی و مالی ایران

نقش سیستم بانکی جدید در بازارهای پولی و مالی ایران بازنگری قوانین بانکی اصلاح نظام بانکی کشور بازارهای پولی و مالی ایران دانلود مقالات رشته اقتصاد نقش سیستم بانکی جدید در بازارهای پولی و مالی ایران دانلود مقالات اقتصاد رفتن…

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مواد با عنوان استحصال مس به روش هیدرومتالورژی از کانه‌های اکسیدی

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مواد با عنوان استحصال مس به روش هیدرومتالورژی از کانه‌های اکسیدی استحصال مس روش هیدرومتالورژی کانه های اکسیدی هیدرو متالورژی مس استحصال مس به روش هیدرومتالورژی از کانه های اکسیدی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی تعارضات زناشویی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی تعارضات زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعارضات زناشویی مبانی نظری تعارضات زناشویی پیشینه تحقیق تعارضات زناشویی پیشینه داخلی تعارضات زناشویی پیشینه خارجی تعارضات زناشویی پیشینه پژوهش تعارضات زناشویی پیشینه نظری تعارضات زناشویی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تسهیم دانش 48 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تسهیم دانش 48 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تسهیم دانش مبانی نظری تسهیم دانش پیشینه تحقیق تسهیم دانش پیشینه داخلی تسهیم دانش پیشینه خارجی تسهیم دانش پیشینه پژوهش تسهیم دانش پیشینه نظری…

بررسی تاثیر عوامل واكنشی بر كوپلیمریزاسیون پیوندی نشاسته-آكریل آمید

بررسی تاثیر عوامل واكنشی بر كوپلیمریزاسیون پیوندی نشاسته-آكریل آمید نشاسته آكریل آمید سریك آمونیوم نیترات كوپلیمریزاسیون پیوندی دانلود مقاله بررسی تاثیر عوامل واكنشی بر كوپلیمریزاسیون پیوندی نشاستهآكریل آمید سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش…

ارزیابی علل مدیریتی تاثیرگذار بر بهره وری سازمان از نظر مدیران و کارکنان

ارزیابی علل مدیریتی تاثیرگذار بر بهره وری سازمان از نظر مدیران و کارکنان بهره وری سازمان عوامل موثر بر بهره وری سازمان اولویت عوامل موثر بر بهره وری سازمان نقش رهبری در بهره وری سازمان نقش سازماندهی در بهره وری…

پاورپوینت فاز و انواع آنها

پاورپوینت فاز و انواع آنها دانلود پاورپوینت فاز و انواع آنها فاز و انواع آنها پاورپوینت انواع فاز ها و شناخت آنها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فاز چیست جهت رشته گوناگون در قالب 13 اسلاید و با فرمت…

بررسی نظریه های کمرویی و ارتباط آن با ویژگی های روانشناختی

بررسی نظریه های کمرویی و ارتباط آن با ویژگی های روانشناختی شيوع كمرويي تعريف كمرويي نظریه های کمرویی نظریه های مربوط به کمرویی پيامدهاي‌كمرويي علل كمرويي نظريه كمرويي روان تحليل گري نظريه كمرويي اريكسون نظريه كمرويي اسنادي زيمباردو نظريه كمرويي…

پایان نامه رشته صنایع با عنوان توجیه فنی و اقتصادی پروژه تولید اتوبوس CNG

پایان نامه رشته صنایع با عنوان توجیه فنی و اقتصادی پروژه تولید اتوبوس CNG صنعت CNG تولید اتوبوس CNG گازسوز كردن خودروها دانلود پایان نامه رشته صنایع توجیه فنی و اقتصادی پروژه تولید اتوبوس CNG خرید پایان نامه رشته صنایع…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری حل مسئله اجتماعی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری حل مسئله اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حل مسئله اجتماعی مبانی نظری حل مسئله اجتماعی پیشینه تحقیق حل مسئله اجتماعی پیشینه داخلی حل مسئله اجتماعی پیشینه خارجی حل مسئله اجتماعی…

خلاصه ی جزوه ی درسی برنامه نویسی به زبان پایتون

خلاصه ی جزوه ی درسی برنامه نویسی به زبان پایتون خلاصه ی جزوه ی درسی برنامه نویسی به زبان پایتون رفتن به سایت اصلی خلاصه ی جزوه ی درسی برنامه نویسی به زبان پایتون به تعداد 10 صفحه pdf مناسب…

زیباشناسی در تعامل بین روان انسان و فضای مسکونی

زیباشناسی در تعامل بین روان انسان و فضای مسکونی تزیین در معماری زیباشناسی تزیینات معماری تحلیل خانه های قاجار تحلیل خانه های پهلوی نظریه های زیبایی شناسی تعامل بین روان انسان و فضای مسکونی زیباشناسی در تعامل بین روان انسان…

تحولات نقش زنان در سینمای ایران

تحولات نقش زنان در سینمای ایران تحولات سینمای ایران تحولات نقش زنان در سینمای ایران زنان ایرانی در سینماگری پس از انقلاب زن در سینما در دهه های چهل و پنجاه زن در سینما قبل از انقلاب شکل گیری سینما…

دانلود پاورپوینت تاب آوری و عزت نفس

دانلود پاورپوینت تاب آوری و عزت نفس پاورپوینت تاب آوری و عزت نفس پاورپوینت تاب آوری و اعتماد به نفس پاورپوینت رابطه تاب آوری و عزت نفس رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تاب آوری و عزت نفس جهت رشته…

ارائه الگویی مطلوب برای ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان

ارائه الگویی مطلوب برای ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان معیارهای ارزیابی عملکرد کارکنان مدلهای ارزیابی عملکرد کارکنان ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه شاخص های…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار خرید مصرف کننده

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار خرید مصرف کننده کلمات کلیدی : مبانی نظری رفتار خرید مصرف کننده فصل دوم پایان نامه رفتار خرید مصرف کننده دانلود مبانی نظری رفتار خرید مصرف کننده پیشینه رفتار خرید مصرف کننده پیشینه تحقیق…

دانلود پاورپوینت بام های سبز و روش های اجرای آن

دانلود پاورپوینت بام های سبز و روش های اجرای آن پاورپوینت بام سبز پاورپوینت روش اجرای بام سبز پاورپوینت اصول بام سبز پاورپوینت روش اجرای بام سبز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بام های سبز و روش های اجرای…

مبانی نظری بررسی فقهی و حقوقی تلقیح مصنوعی و وضعیت اهدا تخمک و اجاره رحم در حقوق

مبانی نظری بررسی فقهی و حقوقی تلقیح مصنوعی و وضعیت اهدا تخمک و اجاره رحم در حقوق مبانی نظری تلقیح مصنوعی مبانی نظری اجاره رحم بررسی فقهی تلقیح مصنوعی بررسی حقوقی تلقیح مصنوعی تلقیح مصنوعی در فقه امامیه وضعیت حقوقی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *