مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند 83 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند 83 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری ارزش ویژه برند
پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند
مبانی نظری آمیخته ترفیع
پیشینه پژوهش آمیخته ترفیع
پیشینه تحقیق آمیخته ترفیع
فصل دوم پایان نامه آمیخته ترفیع
دانلود مبانی نظری آمیخته ترفیع

رفتن به سایت اصلی

ارزش ویژه برند به عنوان یک شاخص کلیدی جهت تعیین وضعیت سلامت برند و بازبینی مداوم آن،مرحله ای مهم در مدیریت موثر برند است.با توجه به رویارویی شرکت ها با رقابتی همه جانبه و جهانی در بازار کنونی برند سازی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. شرکت ها به ابزاری جهت افزایش ارزش ویژه برند خود و ایجاد تمایز نیاز دارند. کوشش ها و فعالیت های بازاریابی یکی از مهمترین ابزارها در این راستا می باشد.انتخاب یک آمیخته ترفیع مناسب به بهبود جایگاه هر برندی در میان رقبای خود می انجامد.

 

 

هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند در صنعت خرده فروشی از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران می باشد. این تحقیق به لحاظ هدف كاربردی و به لحاظ روش انجام تحقیق، توصیفی از نوع علی، می باشد.جامعه آماری این تحقیق شامل همه  مشتریان فروشگاه پروما می باشد که حداقل یک بار از فروشگاه پروما خرید کرده اند و حجم نمونه، 384  نفر که از طریق روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده بودند، است. برای تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق از نرم افزار SPSS و همچنین لیزرل و تکنیک آماری معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته ایم تا از این طریق ارتباط علی بین معیارهای مدل مشخص شده و بتوان راهکارهای صحیح ومناسب را تدوین نمود. 

 

 

 

یافته ها نشان می دهد که تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم به ترتیب اثر مثبت و قویتری نسبت به سایر عناصرآمیخته ترفیع  بر ارزش ویژه برند فروشگاه پروما دارند.همچنین اثر فروش حضوری و پیشبرد فروش مثبت اما ضعیفتر بوده اند.همچنین رابطه معناداری بین پیشبرد فروش و آگاهی از برند ، پیش برد فروش و تداعی با برند ، روابط عمومی و وفاداری به برند ، روابط عمومی و تداعی با برند ،بازاریابی مستقیم و وفاداری به برند ، فروش حضوری و آگاهی از برند مشاهده نشد.

 

 

 

 

 

كلمات كلیدی:

برند

آمیخته ترفیع

ارزش ویژه برند

خرده فروشی

فروشگاه زنجیره ای

 

 

 

 

مقدمه

در عصر حاضر با توجه به تاسیس فروشگاه های خرده فروشی و مراکز خرید بزرگ خصوصی رقابت شدیدی بین فعالان صنعت خرده فروشی در جریان است.امروزه مراکز خرید برای جذب مشتریان با هم به رقابت می پردازند،مرکز خریدی که باعث رضایت بیشتر مصرف کنندگان شود در این رقابت برنده خواهد شد(کورویلا و جوشی  ، 2010).  براساس نظر محققین برند ، برند های خرده فروشی نوعا حساسیت بیشتری در مقایسه با برند های محصولات دارند ( آیلاوادی و کلر  ، 2004). 

 

 

با توجه به اینکه برند می تواند قلب و روح مخاطب خود را تسخیر نماید و در دنیای امروزی که بازارها مملو از محصولاتی هستند که از لحاظ فیزیکی تفاوت چندانی با هم ندارند،خلق یک برند می تواند تمایز چشمگیری ایجاد کند(لویس و لومبارت  ، 2010).برند گذاری میتوان به طور خاص در خرده فروشی مهم باشد و ماهیتی رقابتی ایجاد کند(وبودا،برنارد و هلسیگ  ،2009).ارزش ویژه برند غالباً به عنوان ارزشی که یک برند به محصول می دهد توصیف شده است.عموماً ارزش ویژه برند ناشی از کلیه فعالیت هایی است که برای فروش برند صورت میگیرد. بنابراین میتوان آن را بر مبنای فعالیتهای بازاریابی برای برند مورد نظر نیز بررسی نمود.

 

 

 

از عوامل مهم برای ایجاد و تقویت ارزش ویژه برند فعالیت های بازاریابی هستند . ارزش ویژه برند حاصل سرمایه گذاری است كه در فعالیت ها ی بازاریابی درگذشته صورت گرفته است . شركت ها از طریق فعالیت های بازاریابی مصرف كنندگان را از برند آگاه ساخته و تصویر مطلوبی از برند در ذهن آنها ایجاد می كنند (ون ریل و همكاران  ، 2005). آمیخته ترفیع به عنوان یکی از اجزای مهم آمیخته بازاریابی می باشد و موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمان ها و شرکتها در گرو فعالیتهای ترفیعی و ترویجی آن هاست و شرکت ها هر ساله بودجه بیشتری را برای فعالیت های ترفیعی خود تصویب می نمایند. بسیاری از مدیران صنعت خرده فروشی بدون در نظر گرفتن اثر بخشی عوامل ترفیعی هزینه های گزافی را به سازمان خود متحمل می کنند در صورتیکه با در نظر گرفتن اثر بخشی عوامل ترفیعی بر ارزش ویژه برند فروشگاه یا مرکز خرید خود میتوانند ترکیب موثرتری از فالیت های ترفیعی و ترویجی را انتخاب و اجرا کنند. از همین رو در این تحقیق پژوهشگر بر آنست تا تاثیر عناصر آمیخته ترفیع را بر ارزش ویژه برند بسنجد و با پیشنهاد ترکیب فعالیت ترفیعی مناسب مدیران فروشگاه پروما تهران را در بالا بردن ارزش ویژه برند این فروشگاه یاری رساند.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

فصل 2: ادبیات تحقیق 34

2-1- مقدمه 35

2-2- مفاهیم تحقیق 36

2-2-1- آمیخته ترفیع و ابعاد آن 36

2-2-2- ابعاد ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده در مدل آکر 47

2-2-3- ارزش ویژه برند 51

2-3- تحلیل و نقد مبانی نظری 55

2-3-1- مدل کلر 55

2-3-2- مدل کاپفرر 57

2-3-3- مدل آکر 58

2-4- مروری بر صنعت خرده فروشی 59

2-4-1- انواع سازمان های خرده فروشی 60

2-4-2- فروشگاه های زنجیره ای 62

2-4-3- تاریخچه پیدایش فروشگاه های زنجیره ای در دنیا 64

2-4-4- تاریخچه پیدایش فروشگاه های زنجیره ای در ایران 66

2-4-5- فروشگاه زنجیره ای پروما 69

2-4-6- جمع بندی صنعت مورد مطالعه 70

2-5- پیشینه تحقیق 70

2-5-1- سوابق تحقیقات داخلی 70

2-5-2- سوابق تحقیقات خارجی 75

2-6- جمع بندی 80

 

 

منابع و ماخذ تحقیق

 

 

 

فهرست جداول

جدول (2-1( انواع سازمان های خرده فروشی 61

جدول (2-2) خلاصه تحقیقات داخلی 71

جدول (2-3) خلاصه تحقیقات خارجی 75

 

 

 

فهرست اشکال

شکل (1-1) مدل مفهومی تحقیق 28

شکل (2-1) مدل کلر 57

شکل (2-2) مدل ارزش ویژه برند کاپفرر از دیدگاه مصرف کننده  (کاپفرر ، 1992) 58

شکل (2-3) مدل ارزش ویژه برند آکر از دیدگاه مصرف کننده  (آکر ، 1991) 59

 

دانلود پاورپوینت BenchMarking

دانلود پاورپوینت BenchMarking پاورپوینت درمورد بنچ مارکتینگ پاورپوینت برای BenchMarking رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت BenchMarking جهت رشته مدیریت در 43 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در لغت…

دانلود پاورپوینت ساختمان های جالب

دانلود پاورپوینت ساختمان های جالب پاورپوینت ساختمان های جالب پاورپوینت ساختمان های عجیب پاورپوینت ساختمان های جالب از نظر معماری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ساختمان های جالب در قالب 25 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و…

پاورپوینت سرمایه گذاری وجوه مازاد ( همراه با مثالهای تشریحی)

پاورپوینت سرمایه گذاری وجوه مازاد ( همراه با مثالهای تشریحی) کلمات کلیدی : پاورپوینت سرمایه گذاری وجوه مازاد سرمایه گذاری وجوه مازاد تحقیق سرمایه گذاری وجوه مازاد اوراق خزانه محاسبه نرخ بازده اوراق خزانه اوراق قرضه بهره دار گواهی سپرده…

پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری حسابداری جلد اول تألیف دکتر شباهنگ با موضوع مقدمه اي بر تئوري حسابداري

پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری حسابداری جلد اول تألیف دکتر شباهنگ با موضوع مقدمه اي بر تئوري حسابداري کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری حسابداری شباهنگ با موضوع مقدمه اي بر تئوري حسابداري پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری…

پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون 2003 با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون 2003 با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : انواع پرسشنامه تاب آوری پرسشنامه تاب آوری نوجوانان پرسشنامه استاندارد تاب آوری تاب آوری کونور و دیویدسون مقیاس تاب آوری کونور و دیویدسون مولفه…

پاورپوینت کتاب و درس آموزش و پرورش تطبيقي

پاورپوینت کتاب و درس آموزش و پرورش تطبيقي پاورپوینت آموزش و پرورش تطبیقی+pdf پاورپوینت کتاب آموزش و پرورش تطبیقی پاورپوینت فصلنامه آموزش و پرورش تطبیقی پاورپوینت مطالعات تطبیقی آموزش و پرورش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب و درس…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی 48 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی 48 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های برنامه درسی مبانی نظری نظریه های برنامه درسی پیشینه تحقیق نظریه های برنامه درسی پیشینه داخلی نظریه های برنامه درسی…

پاورپوینت فصل چهارم - محاسبات روشنایی نقطه ای

پاورپوینت فصل چهارم - محاسبات روشنایی نقطه ای پاورپوینت فرمول محاسبه شدت روشنایی پاورپوینت روشنایی پاورپوینت روشنایی نقطه ای پاورپوینت محاسبات روشنایی پاورپوینت روشنایی پاورپوینت محاسبه شدت روشنایی متوسط رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فصل چهارم - محاسبات روشنایی…

پاورپوينت سنجش از دور در کشاورزی

پاورپوينت سنجش از دور در کشاورزی دانلود پاورپوينت سنجش از دور در کشاورزی دانلود پاورپوينت سنجش از دور در کشاورزی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت سنجش از دور در کشاورزی جهت رشته جغرافیا در قالب 16 اسلايد و با…

پاورپوینت پیشگیری از حوادث در کودکان

پاورپوینت پیشگیری از حوادث در کودکان دانلود پاورپوینت پیشگیری از حوادث در کودکان تحقیق در مورد پاورپوینت پیشگیری از حوادث در کودکان پاورپوینت پیشگیری از حوادث در کودکان و انواع آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پیشگیری از حوادث…

پروپوزال ارزیابی ارتباط الگوهای فرزند پروری با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی داﻧﺶ آﻣﻮزان

پروپوزال ارزیابی ارتباط الگوهای فرزند پروری با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی داﻧﺶ آﻣﻮزان پروپوزال ﻣﻜﺘﺐ ﻫﺎی ﻓﺮزﻧﺪ ﭘﺮوری ﺳﻼﻣﺖ رواﻧﻲ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ پروپوزال الگوهای فرزند پروری راﺑﻄﻪ ﻣﻜﺘﺐ ﻫﺎی ﻓﺮزﻧﺪ ﭘﺮوری ﺑﺎ ﺳﻼﻣﺖ رواﻧﻲ راﺑﻄﻪ ﻣﻜﺘﺐ ﻫﺎی ﻓﺮزﻧﺪ ﭘﺮوری…

دانلود پاورپوینت کبد چرب و درمان آن

دانلود پاورپوینت کبد چرب و درمان آن پاورپوینت درمان کبد چرب پاورپوینت نکاتی درمانی کبد چرب پاورپوینت درباره کبد چرب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کبد چرب و درمان آن جهت رشته پزشکی در 29 اسلاید و با فرمت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله دینی 27 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله دینی 27 صفحه فصل دوم پایان نامه راهبردهای مقابله دینی مبانی نظری راهبردهای مقابله دینی پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله دینی پیشینه پژوهش راهبردهای مقابله دینی پیشینه نظری راهبردهای مقابله دینی ادبیات نظری راهبردهای…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هراس اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هراس اجتماعی مبانی نظری هراس اجتماعی ادبیات نظری هراس اجتماعی چارچوب نظری هراس اجتماعی فصل دوم پایان نامه هراس اجتماعی دانلود مبانی نظری هراس اجتماعی پیشینه هراس اجتماعی پیشینه تحقیق هراس اجتماعی پیشینه داخلی هراس…

پاورپوینت ریزمغذی ها

پاورپوینت ریزمغذی ها دانلود پاورپوینت ریزمغذی ها پاورپوینت ریزمغذی ها پاورپوینت درمورد ریزمغذی ها ریزمغذی ها چه چیزهایی هستند؟ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ریزمغذی ها جهت رشته ی تغذیه در قالب 44  اسلاید و با فرمت pptx به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری دانشگاهی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری دانشگاهی مبانی نظری نوآوری دانشگاهی دانلود مبانی نظری نوآوری دانشگاهی پیشینه تحقیق نوآوری دانشگاهی ادبیات نظری نوآوری دانشگاهی فصل دوم پایان نامه نوآوری دانشگاهی مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری دانشگاهی ادبیات و مبانی…

پاورپوینت بازاریابی مستقیم

پاورپوینت بازاریابی مستقیم کلمات کلیدی : پاورپوینت بازاریابی مستقیم تحقیق بازاریابی مستقیم بازاریابی مستقیم مقاله بازاریابی مستقیم مفهوم بازاریابی مستقیم رشد بازاریابی مستقیم ضرورت استفاده از بازاریابی مستقیم شیوه‌های بازاریابی مستقیم قوتها وضعفهای بازاریابی مستقیم فواید بازاریابی مستقیم فواید بازاریابی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک و انتظار دانش آموزان 54 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک و انتظار دانش آموزان 54 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ادراک و انتظار دانش آموزان مبانی نظری ادراک و انتظار دانش آموزان پیشینه تحقیق ادراک و انتظار دانش آموزان پیشینه پژوهش…

پاورپوینت خشم در کودکان

پاورپوینت خشم در کودکان پاورپوینت علت خشم در کودکان پاورپوینت برطرف کردن خشم کودکان پاورپوینت عوامل خشم در کودکان پاورپوینت خشم در کودکان دانش آموزی پاورپوینت درمان خشم کودکان پاورپوینت خشم در کودکان چگونه است رفتن به سايت اصلي دانلود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق صندوق های مشترک سرمایه گذاری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق صندوق های مشترک سرمایه گذاری مبانی نظری صندوق های مشترک سرمایه گذاری دانلود مبانی نظری صندوق های مشترک سرمایه گذاری پیشینه تحقیق صندوق های مشترک سرمایه گذاری ادبیات نظری صندوق های مشترک سرمایه گذاری فصل…

تحقیق کامل در مورد شادکامی روانشناختی

تحقیق کامل در مورد شادکامی روانشناختی شادکامی در روانشناسی روانشناسی بالینی شادکامی تعیین کننده های شادی و شادکامی رابطه شادکامی با متغیرهای دیگر تحقیق کامل در مورد شادکامی رفتن به سايت اصلي هدف از این نوشتار تحقیق کامل در مورد…

مقایسه کارآمدی استراتژی های ترکیبی تحلیل تکنیکال با روش خرید و نگهداری برای خرید سهام

مقایسه کارآمدی استراتژی های ترکیبی تحلیل تکنیکال با روش خرید و نگهداری برای خرید سهام استراتژی تحلیل تکنیکال استراتژی روش خرید و نگهداری روش خرید و نگهداری برای خرید سهام استراتژی تحلیل تکنیکال برای خرید سهام مقایسه استراتژی های تحلیل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنا درمانی گروهی 56 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنا درمانی گروهی 56 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه معنا درمانی گروهی مبانی نظری معنا درمانی گروهی پیشینه تحقیق معنا درمانی گروهی پیشینه داخلی معنا درمانی گروهی پیشینه خارجی معنا درمانی گروهی…

محاسبه قیمت تمام شده خدمات و فعالیتهای دانشگاه با هزینه یابی بر مبنای فعالیت

محاسبه قیمت تمام شده خدمات و فعالیتهای دانشگاه با هزینه یابی بر مبنای فعالیت نظام هزینه یابی بر مبنای فعالیت در دانشگاه قیمت تمام شده با هزینه یابی بر مبنای فعالیت قیمت تمام شده خدمات دانشگاه با هزینه یابی بر…

ماهیت نقدشوندگی بازار و سهام و دلایل اهمیت نقدشوندگی

ماهیت نقدشوندگی بازار و سهام و دلایل اهمیت نقدشوندگی کلمات کلیدی : نقدشوندگی آمیهود اهمیت نقدشوندگی افزایش نقدشوندگی سهام تعریف نقدشوندگی سهام نقدشوندگی سهام چیست نقدشوندگی سهام در بورس اهمیت نقدشوندگی در بازار ریسک نقدشوندگی بازر و سهام نقدشوندگی سهام…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *