پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

کیفیت درک شده برند
ارزش درک شده برند سبز
ارزش ویژه برند سبز
ابعاد ارزش ویژه برند سبز
پروپوزال عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر اعتبار برند بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند سبز

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

 

 

 

 

 

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، تصویر برند سبز، ارزش درک شده برند سبز، اعتبار برند) براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران، 2013 می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از جنبه جمع آوری داده -ها از نوع توصیفی- علّی/ پیمایشی است.در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل مصرف-کنندگان محصولات الکترونیکی و الکتریکی کم مصرف در استان گیلان می باشد. بر این اساس، 384 نفر از مصرف کنندگان از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دسترس انتخاب شدند. 

 

جهت تجزیه  و  تحلیل داده  ها از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدل-سازی معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته شده است. یافته  ها نشان می دهد که کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته اما با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. سرانجام نتایج درباره ی متغیرهای واسطه ای نشان داد که نقش واسطه ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز پذیرفته می شود. امّا نقش واسطه  ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز پذیرفته نمی شود. همچنین به ترتیب نقش های واسطه  ای ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز بر رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز پذیرفته می شود.

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

کیفیت درک شده برند

اعتبار برند، تصویر برند سبز

ارزش درک شده برند سبز

مدل سازی معادلات ساختاری 

 

 

 

 

 مقدمه

امروزه توجه محیطی به طور سریع به عنوان یک جریان غالب برای مشتریان به دلیل مسئله گرم شدن جهانی، در نظر گرفته می شود و بسیاری از شرکت ها به دنبال به دست آوردن این فرصت هستند. در مقابل بازاریابی سبز برای انواع محصولات همانند محصولات الکتریکی و الکترونیکی، مهم تر شده است (Chen, 2006). به هر حال تمام شرکت ها دارای توانایی کافی برای ارائه محصولات سبز خود به مشتریان در بازار نیستند. اگر شرکت ها خواستار اتخاذ موفقیت آمیز بازاریابی سبز باشند، آنگاه مفاهیم و نظرات محیطی آنها باید با تمام جنبه های بازاریابی ادغام گردد (Chen, 2010). 

 

امروزه به دلیل محیط گرایی رایج در جهان، فروش محصولات سبز به طور قابل ملاحظه  ای افزایش یافته است و بنابراین مشتریان بیشتری مایل به پرداخت بهای اضافی برای محصولات سبز هستند (Chen, 2008). بازاریابی سبز یا زیست محیطی، ابزاری برای توسعه سازگار با محیط زیست و همچنین تقویت تصویر برند بکار می رود (Khandoker and Mahbubul, 2011). پنج دلیل برای شرکت ها جهت توسعه بازاریابی سبز وجود دارد: سازگاری با فشارهای محیطی، به دست آوردن مزیت رقابتی، بهبود تصویر شرکت  ها، جستجوی بازارها، فرصت های جدید و گسترش ارزش محصول (Neal and Strauss, 2008). بعلاوه اتخاذ بازاریابی سبز می-تواند افزایش دهنده عملی ارزش ویژه برند غیرقابل وصف گردد (Chang and Chen, 2013). اگرچه بهای ارزش ویژه برند نمی-تواند با توجه به روش های محاسباتی مالی حاضر برای اکثر شرکت  های صاحب برند تخمین زده شود (Chen, 2010). اما ایجاد یک برند قوی در بازاریابی، یکی از اهداف عمده بوده، چرا که ارائه دهنده مزایایی برای آنها است، همانند آسیب پذیری کمتر در فعالیت های بازاریابی رقابتی، سودهای ناخالص بیشتر و فرصت های بالاتر گسترش برند (Delgado-Ballester and Munuera-Alema´n, 2005 ).

 

امروزه سازمان  ها به دلایل زیادی از جمله صدمه دیدن محیط زیست، قوانین و مقررات دولتی، فشارهای رقابتی، سود بالقوه، هزینه و … تمایل دارند نگرانی خود را در مورد مسائل زیست محیطی ابراز کنند. این وضعیت شرکت ها را تشویق می کند که با کاهش تاثیر عواقب مخرب ناشی از فعالیت  های اقتصادی خود، یک فرآیند تغییر برای حفظ محیط زیست دنبال کنند (Khandoker and Mahbubul, 2011). همچنین توجه به اینکه مسائل محیطی و اجتماعی امروزه برای مشتریان اهمیت بالایی دارند، لذا رعایت مسائل زیست محیطی در فعالیت های بازاریابی باعث ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت خواهد شد و از این طریق شرکتها می توانند به ایجاد یک پایگاه خوب در بازار دست یابند (Kotler and Gary, 1999, 361-364 ). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اوّل : کلیّات تحقیق 

1-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. 2

1-2- بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………. 3

1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 5

1-4- چارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 6

1-5- مدل مفهومی……………………………………………………………………………………………………………………..11

1-6- جنبه نو آوری و جدید بودن تحقیق…………………………………………………………………………………….. 12

1-7- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….. 12

1-8- سؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… 12

1-9- فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 13

1-10- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………….. 13

1-11- قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………. 15

 

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… 73

3-2- روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 73

3-2-1- نوع پژوهش بر مبنای هدف…………………………………………………………………………………………… 73

3-2-2- نوع پژوهش از نظر ماهیت و روش………………………………………………………………………………… 73

3-3- روش  های گردآوری داده-ها……………………………………………………………………………………………….. 74

3-4- ابزار گردآوری داده -ها…………………………………………………………………………………………………………74

3- 5- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری داده-ها……………………………………………………………………………… 75

3-5-1- روایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-5-2- پایایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-6- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………… 78

3-7- تعیین حجم نمونه و روش نمونه-گیری………………………………………………………………………………… 78

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده-ها……………………………………………………………………………………………… 80

3-8-1- تحلیل عاملی تأییدی…………………………………………………………………………………………………….. 80

3-8-2- مدل سازی معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………… 80

 

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 3-1) صفات کیفی و ارزش های عددی گزینه های پرسشنامه…………………………………………………75

(جدول 3-2) ترکیب سؤالات براساس متغیرهای تحقیق………………………………………………………………….75

(جدول 3-3) ضرایب آلفای کرونباخ برای هر یک از متغیرهای تحقیق………………………………………………77

(جدول 3-4) اطلاعات مربوط به نمونه-گیری………………………………………………………………………………….79

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران………………………………………………11

 

 

 

 

 

 

 

بررسی فقهی مقررات طلاق در ایران

بررسی فقهی مقررات طلاق در ایران طلاق در فقه طلاق در فقه امامیه طلاق در فقه اهل سنت انواع طلاق در فقه اسلامی طلاق قضایی در فقه و حقوق ایران پایان نامه طلاق دانلود پایان نامه طلاق پایان نامه با…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت روابط زناشویی 82 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت روابط زناشویی 82 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کیفیت روابط زناشویی مبانی نظری کیفیت روابط زناشویی پیشینه تحقیق کیفیت روابط زناشویی پیشینه داخلی کیفیت روابط زناشویی پیشینه خارجی کیفیت روابط زناشویی…

فرمان اتومبیل

فرمان اتومبیل انواع فرمان سیستم فرمان فرمانهای power steering فرمان اتومبیل سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق مکانیک دانلود مقاله و تحقیق مکانیک رفتن به سایت اصلی فرمان…

پاورپوینت فصل هشتم کتاب تئوری حسابداری جلد اول تألیف دکتر شباهنگ با موضوع مفاهیم سود برای گزارشگری مالی

پاورپوینت فصل هشتم کتاب تئوری حسابداری جلد اول تألیف دکتر شباهنگ با موضوع مفاهیم سود برای گزارشگری مالی کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل هشتم کتاب تئوری حسابداری شباهنگ با موضوع مفاهیم سود برای گزارشگری مالی پاورپوینت فصل هشتم کتاب تئوری…

مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی با عنوان رفتار شهروندی سازمانی

مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی با عنوان رفتار شهروندی سازمانی سازمان رفتار شهروندی ORGANIZATIONAL CITIZENSHIP BEHAVIOR دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی با عنوان رفتار شهروندی سازمانی رفتار شهروندی سازمانی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در…

دانلود مقاله حمایت کیفری از حقوق ثبت

دانلود مقاله حمایت کیفری از حقوق ثبت حقوق ثبت انواع جرایم ثبتی جرایم و مجازات های ثبتی حمایت کیفری از حقوق ثبت جرائم و كیفرها در حقوق ثبت دانلود پایان نامه حمایت کیفری از حقوق ثبت دانلود مقاله حمایت کیفری…

پاورپوینت کل کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه تهرانی و نوربخش

پاورپوینت کل کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه تهرانی و نوربخش دانلود پاورپوینت کل کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه تهرانی و نوربخش دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری 49 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری 49 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلالات رفتاری مبانی نظری اختلالات رفتاری پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری پیشینه داخلی اختلالات رفتاری پیشینه خارجی اختلالات رفتاری پیشینه پژوهش اختلالات رفتاری پیشینه نظری…

رابطه سبک رهبری مدیران با شاخص های عملکردی در بیمارستان های تأمین اجتماعی کرج

رابطه سبک رهبری مدیران با شاخص های عملکردی در بیمارستان های تأمین اجتماعی کرج سبک رهبری مدیران تعیین سبک رهبری در سازمان تعیین سبک رهبری مدیران بیمارستانها شاخص های عملکردی بیمارستانها رابطه سبک رهبری مدیران با شاخصهای عملکردی تاثیر تعیین…

پاورپوينت ارزیابی و روش برخورد با مصدوم

پاورپوينت ارزیابی و روش برخورد با مصدوم پاورپوینت در مورد روش برخورد با مصدوم پاورپوینت ارزیابی برخورد با مصدوم دانلود پاورپوینت روش های برخورد با مصدوم روش برخورد با مصدوم ppt ارزیابی برخورد با مصدوم ppt رفتن به سايت اصلي…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض 40 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض 40 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری تعارض پیشینه تحقیق تعارض پیشینه داخلی تعارض پیشینه خارجی تعارض پیشینه پژوهش تعارض پیشینه نظری تعارض فصل دوم پایان نامه تعارض مبانی نظری تعارض در سازمان پیشینه…

پاورپوینت علوم باری تعالی

پاورپوینت علوم باری تعالی علم باری تعالی علم خدا علم تفصیلی و اجمالی علت و معلول علم نفسانی علم حضوری و حصولی مقاله دانشجویی پاورپوینت علمی علوم تعالی تحقیقی تحقیقات علمی رفتن به سايت اصلي این مقاله در 52 اسلاید…

GIS به عنوان سکوی داده های مکانی جهت پردازش داده های تصویری و همچنین تجزیه و تحلیل کلیه اقدامات مربوط به فیزیوگرافی حوزه آبریز

GIS به عنوان سکوی داده های مکانی جهت پردازش داده های تصویری و همچنین تجزیه و تحلیل کلیه اقدامات مربوط به فیزیوگرافی حوزه آبریز GIS حوزه آبریز فیزیوگرافی جی‌آی‌اس پردازش داده های تصویری سیستم اطلاعات جغرافیایی فن آوری سنجش از…

پاورپوینت معماری پایدار،معماری سبز

پاورپوینت معماری پایدار،معماری سبز پاورپوینت پیشینه معماری سبز پاورپوینت معماری سبز در جهان دانلود پاورپوینت معماری پایدار،معماری سبز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری پایدار،معماری سبز جهت رشته معماری در قالب 34 اسلاید و با فرمت بصورت کامل و…

دانلود پاورپوینت دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن IMS

دانلود پاورپوینت دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن IMS پاورپوینت سیستم مدیریت یکپارچه دانلود پاورپوینت سیستم مدیریت یکپارچه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن IMS جهت رشته مدیریت در 253…

پاورپوینت آشنایی با حرفه مددکاری اجتماعی

پاورپوینت آشنایی با حرفه مددکاری اجتماعی پاورپوینت آشنایی با حرفه مددکاری اجتماعی تعریف مددکاری اجتماعی اصول حرفه ای در مددکاری اجتماعی ارزشهای اساسی در مددکاری اجتماعی روشهای اصلی و فرعی در مددکاری اجتماعی ابزارهای مورد استفاده در حرفه مددکاری اجتماعی…

پاورپوینت جزئیات سقف گرین وافل Green Waffle

پاورپوینت جزئیات سقف گرین وافل Green Waffle پاور پوینت سقف وافل پاورپوینت اجرای سقف های وافل پاورپوینت معرفی سقف وافل پاورپوینت سقف گرین وافل پاورپوینت گرین وافل پاورپوینت Green Waffle رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جزئیات سقف گرین وافل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباطات در سازمان 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباطات در سازمان 65 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارتباطات پیشینه تحقیق ارتباطات فصل دوم پایان نامه ارتباطات مبانی نظری ارتباطات در سازمان پیشینه تحقیق ارتباطات در سازمان پیشینه پژوهش ارتباطات در سازمان پیشینه…

پاورپوینت درخت ها و انواع آنها

پاورپوینت درخت ها و انواع آنها پاورپوینت درخت ها دانلود پاورپوینت درخت ها تحقیق در مورد پاورپوینت درخت ها پاورپوینت درخت ها و انواع آن درخت کشاورزی کاشتن روز درخت کاری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درخت ها جهت رشته…

دانلود پاورپوینت اختلالات تجزیه ای

دانلود پاورپوینت اختلالات تجزیه ای پاورپوینت اختلالات تجزیه ای پاورپوینت اختلالات تجزیه ای در روانشناسی پاورپوینت اختلال تجزیه ای پتورپوینت اختلال تجزیه ای هویت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اختلالات تجزیه ای جهت رشته روانشناسی  در قالب 15 اسلاید…

دانلود پاورپوینت آشنایی با نظام سلامت

دانلود پاورپوینت آشنایی با نظام سلامت پاورپوینت سلامت پاورپوینت نظام سلامت پاورپوینت تاریخچه ی نظام سلامت پاورپوینت شبکه سلامت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با نظام سلامت در قالب 136 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و…

پروژه کارشناسی رشته کامپیوتر با عنوان داده کاوی یا دیتا ماینینگ Data Mining

پروژه کارشناسی رشته کامپیوتر با عنوان داده کاوی یا دیتا ماینینگ Data Mining داده کاوی دیتا ماینینگ Data Mining وب کاوی دانلود پروژه داده کاوی دانلود پایان نامه داده کاوی دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر دانلود پایان نامه کامپیوتر رفتن…

خلاصه کتاب روانشناسی عمومی هیلگارد pdf فصل 1 تا 16

خلاصه کتاب روانشناسی عمومی هیلگارد pdf فصل 1 تا 16 خلاصه کتاب روانشناسی عمومی هیلگارد جزوه خلاصه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد دانلود کتاب روانشناسی عمومی هیلگارد pdf خلاصه کتاب روانشناسی هیلگارد ترجمه محمدی دانلود رایگان روانشناسی عمومی هیلگارد pdf خلاصه…

پاورپوینت تحقیق درباره کشاورزی و محصولات ارگانیک

پاورپوینت تحقیق درباره کشاورزی و محصولات ارگانیک پاورپوینت درباره كشت ارگانيك دانلود پاورپوینت درباره كشت ارگانيك پاورپوینت درباره ارگانيك پاورپوینت تحقیق درباره ارگانیک دانلود پاورپوینت تحقیق درباره ارگانیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تحقیق درباره ارگانیک  در قالب 45…

توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی با تکیه بر سرمایه اجتماعی

توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی با تکیه بر سرمایه اجتماعی کلمات کلیدی : سکونتگاه های غیررسمی پایان نامه اسکان غیر رسمی توسعه سکونتگاه های غیررسم پایان نامه سکونتگاه های غیررسمی توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی راهکارهای توانمند سازی سکونتگاه های غیررسمی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *