پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

کیفیت درک شده برند
ارزش درک شده برند سبز
ارزش ویژه برند سبز
ابعاد ارزش ویژه برند سبز
پروپوزال عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر اعتبار برند بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند سبز

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

 

 

 

 

 

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، تصویر برند سبز، ارزش درک شده برند سبز، اعتبار برند) براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران، 2013 می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از جنبه جمع آوری داده -ها از نوع توصیفی- علّی/ پیمایشی است.در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل مصرف-کنندگان محصولات الکترونیکی و الکتریکی کم مصرف در استان گیلان می باشد. بر این اساس، 384 نفر از مصرف کنندگان از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دسترس انتخاب شدند. 

 

جهت تجزیه  و  تحلیل داده  ها از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدل-سازی معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته شده است. یافته  ها نشان می دهد که کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته اما با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. سرانجام نتایج درباره ی متغیرهای واسطه ای نشان داد که نقش واسطه ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز پذیرفته می شود. امّا نقش واسطه  ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز پذیرفته نمی شود. همچنین به ترتیب نقش های واسطه  ای ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز بر رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز پذیرفته می شود.

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

کیفیت درک شده برند

اعتبار برند، تصویر برند سبز

ارزش درک شده برند سبز

مدل سازی معادلات ساختاری 

 

 

 

 

 مقدمه

امروزه توجه محیطی به طور سریع به عنوان یک جریان غالب برای مشتریان به دلیل مسئله گرم شدن جهانی، در نظر گرفته می شود و بسیاری از شرکت ها به دنبال به دست آوردن این فرصت هستند. در مقابل بازاریابی سبز برای انواع محصولات همانند محصولات الکتریکی و الکترونیکی، مهم تر شده است (Chen, 2006). به هر حال تمام شرکت ها دارای توانایی کافی برای ارائه محصولات سبز خود به مشتریان در بازار نیستند. اگر شرکت ها خواستار اتخاذ موفقیت آمیز بازاریابی سبز باشند، آنگاه مفاهیم و نظرات محیطی آنها باید با تمام جنبه های بازاریابی ادغام گردد (Chen, 2010). 

 

امروزه به دلیل محیط گرایی رایج در جهان، فروش محصولات سبز به طور قابل ملاحظه  ای افزایش یافته است و بنابراین مشتریان بیشتری مایل به پرداخت بهای اضافی برای محصولات سبز هستند (Chen, 2008). بازاریابی سبز یا زیست محیطی، ابزاری برای توسعه سازگار با محیط زیست و همچنین تقویت تصویر برند بکار می رود (Khandoker and Mahbubul, 2011). پنج دلیل برای شرکت ها جهت توسعه بازاریابی سبز وجود دارد: سازگاری با فشارهای محیطی، به دست آوردن مزیت رقابتی، بهبود تصویر شرکت  ها، جستجوی بازارها، فرصت های جدید و گسترش ارزش محصول (Neal and Strauss, 2008). بعلاوه اتخاذ بازاریابی سبز می-تواند افزایش دهنده عملی ارزش ویژه برند غیرقابل وصف گردد (Chang and Chen, 2013). اگرچه بهای ارزش ویژه برند نمی-تواند با توجه به روش های محاسباتی مالی حاضر برای اکثر شرکت  های صاحب برند تخمین زده شود (Chen, 2010). اما ایجاد یک برند قوی در بازاریابی، یکی از اهداف عمده بوده، چرا که ارائه دهنده مزایایی برای آنها است، همانند آسیب پذیری کمتر در فعالیت های بازاریابی رقابتی، سودهای ناخالص بیشتر و فرصت های بالاتر گسترش برند (Delgado-Ballester and Munuera-Alema´n, 2005 ).

 

امروزه سازمان  ها به دلایل زیادی از جمله صدمه دیدن محیط زیست، قوانین و مقررات دولتی، فشارهای رقابتی، سود بالقوه، هزینه و … تمایل دارند نگرانی خود را در مورد مسائل زیست محیطی ابراز کنند. این وضعیت شرکت ها را تشویق می کند که با کاهش تاثیر عواقب مخرب ناشی از فعالیت  های اقتصادی خود، یک فرآیند تغییر برای حفظ محیط زیست دنبال کنند (Khandoker and Mahbubul, 2011). همچنین توجه به اینکه مسائل محیطی و اجتماعی امروزه برای مشتریان اهمیت بالایی دارند، لذا رعایت مسائل زیست محیطی در فعالیت های بازاریابی باعث ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت خواهد شد و از این طریق شرکتها می توانند به ایجاد یک پایگاه خوب در بازار دست یابند (Kotler and Gary, 1999, 361-364 ). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اوّل : کلیّات تحقیق 

1-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. 2

1-2- بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………. 3

1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 5

1-4- چارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 6

1-5- مدل مفهومی……………………………………………………………………………………………………………………..11

1-6- جنبه نو آوری و جدید بودن تحقیق…………………………………………………………………………………….. 12

1-7- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….. 12

1-8- سؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… 12

1-9- فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 13

1-10- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………….. 13

1-11- قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………. 15

 

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… 73

3-2- روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 73

3-2-1- نوع پژوهش بر مبنای هدف…………………………………………………………………………………………… 73

3-2-2- نوع پژوهش از نظر ماهیت و روش………………………………………………………………………………… 73

3-3- روش  های گردآوری داده-ها……………………………………………………………………………………………….. 74

3-4- ابزار گردآوری داده -ها…………………………………………………………………………………………………………74

3- 5- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری داده-ها……………………………………………………………………………… 75

3-5-1- روایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-5-2- پایایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-6- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………… 78

3-7- تعیین حجم نمونه و روش نمونه-گیری………………………………………………………………………………… 78

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده-ها……………………………………………………………………………………………… 80

3-8-1- تحلیل عاملی تأییدی…………………………………………………………………………………………………….. 80

3-8-2- مدل سازی معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………… 80

 

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 3-1) صفات کیفی و ارزش های عددی گزینه های پرسشنامه…………………………………………………75

(جدول 3-2) ترکیب سؤالات براساس متغیرهای تحقیق………………………………………………………………….75

(جدول 3-3) ضرایب آلفای کرونباخ برای هر یک از متغیرهای تحقیق………………………………………………77

(جدول 3-4) اطلاعات مربوط به نمونه-گیری………………………………………………………………………………….79

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران………………………………………………11

 

 

 

 

 

 

 

دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیکی

دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیکی پاورپوینت تجارت الکترونیکی پاورپوینت تجارت الکترونیکی چیست پاورپوینت تجارت الکترونیکی در ایران پاورپوینت جزوه تجارت الکترونیکی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیکی جهت رشته کامپیوتر در قالب 36 اسلاید و با فرمت pptx به…

تشریح اخلاق حرفه ای و نحوه توسعه و تریج آن و بررسی ابعاد تحویلی نگری در سازمان

تشریح اخلاق حرفه ای و نحوه توسعه و تریج آن و بررسی ابعاد تحویلی نگری در سازمان کلمات کلیدی : سطوح سیستم اخلاقی تحلیل مفهوم اخلاق سازمان مدیریت اخلاق در سازمان مدل های اخلاق سازمانی ابعاد و مدل های اخلاق…

پاورپوینت کاربرد تئوری بازی ها

پاورپوینت کاربرد تئوری بازی ها پاورپوینت نظریه بازی ها کتاب پاورپوینت نظریه بازی ها به زبان ساده پاورپوینت نظريه بازي ها پاورپوینت نظریه بازی ها ppt رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کاربرد تئوری بازی ها جهت رشته آموزشی در قالب…

تجزیه و تحلیل صورتهای مالی بین‌المللی

تجزیه و تحلیل صورتهای مالی بین‌المللی حسابداری مالی صورتهای مالی بین‌المللی تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی شاخص‌های ریسک و نقدینگی دانلود مقاله تجزیه و تحلیل صورتهای مالی بین‌المللی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری مبانی نظری پرخاشگری پیشینه پرخاشگری دانلود مبانی نظری پرخاشگری پیشینه تحقیق پرخاشگری ادبیات نظری پرخاشگری فصل دوم پایان نامه پرخاشگری مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری ادبیات و مبانی نظری پرخاشگری رفتن به سایت…

لزوم طراحی و بکارگیری سیستم هزینه یابی در بخش آموزش

لزوم طراحی و بکارگیری سیستم هزینه یابی در بخش آموزش سیستم هزینه یابی هزینه یابی بر مبنای فعالیت اثر بخشی سیستمهای هزینه یابی لزوم سیستم هزینه یابی در بخش آموزش لزوم طراحی و بکارگیری سیستم هزینه یابی در بخش آموزش…

تجزیه و تحلیل و برنامه نویسی سیستم بیمه بدنه اتومبیل با زبان برنامه نویسی سی شارپ

تجزیه و تحلیل و برنامه نویسی سیستم بیمه بدنه اتومبیل با زبان برنامه نویسی سی شارپ سیستم بیمه بدنه اتومبیل زبان برنامه نویسی سی شارپ ERD سیستم بیمه بدنه اتومبیل Class Diagram سیستم بیمه بدنه اتومبیل دانلود تجزیه و تحلیل…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انعطاف پذیری کنشی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انعطاف پذیری کنشی فصل دوم پایان نامه انعطاف پذیری کنشی مبانی نظری انعطاف پذیری کنشی پیشینه تحقیق انعطاف پذیری کنشی پیشینه داخلی انعطاف پذیری کنشی پیشینه خارجی انعطاف پذیری کنشی پیشینه پژوهش انعطاف پذیری کنشی…

ماهیت رشوه در فقه و حقوق موضوعه

ماهیت رشوه در فقه و حقوق موضوعه تحقیق رشوه تحقیق در مورد رشوه مقاله حقوقی رشوه مقاله رشوه در اسلام رشوه در فقه امامیه رشوه در فقه شیعه رشوه در قانون ایران رشوه در حقوق موضوعه مصادیق رشوه در فقه…

پرسشنامه تعارض نوجوانان با والدین با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه تعارض نوجوانان با والدین با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه تعارض با والدین پرسشنامه تعارض با والدین CP دانلود پرسشنامه تعارض با والدین پرسشنامه تعارض نوجوان با والدین پرسشنامه تعارض با پدر و مادر پرسشنامه‌ی…

پاورپوینت مدارهای مرتبه اول

پاورپوینت مدارهای مرتبه اول پاورپوینت درباره مدارهای مرتبه اول پاورپوینت درمورد مدارهای مرتبه اول پاورپوینت مدارها پاورپوینت انواع مدارها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدارهای مرتبه اول جهت رشته ی نرم افزار در قالب 111 اسلاید و با فرمت…

مبانی نظری امکان پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکتها

مبانی نظری امکان پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکتها پیاده سازی ABC هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در سازمان الگوی دو بعدی هزینه‌یابی…

نظریه های روانشناسی و جامعه شناسی مرتبط با تنظیم خانواده

نظریه های روانشناسی و جامعه شناسی مرتبط با تنظیم خانواده کلمات کلیدی : نظریه های تئوری اقتصادی نظریه های تنظیم خانواده نظریه کنش اجتماعی تالکوت پارسونز تمایل زوجین به برنامه های تنظیم خانواده نظریه های روانشناسی مرتبط با تنظیم خانواده…

فرصتها و راهبردهای مقابله با عملیات روانی دشمن و تحلیل موضوعات مرتبط با جوانان در رسانه های بیگانه

فرصتها و راهبردهای مقابله با عملیات روانی دشمن و تحلیل موضوعات مرتبط با جوانان در رسانه های بیگانه جنگ نرم عملیات روانی رسانه های بیگانه راهبردهای مقابله با عملیات روانی دشمن فرصتها و راهبردهای مقابله با عملیات روانی دشمن و…

ارزیابی تاثیر عوامل منطقه ای در پیدایش و فروپاشی سیستمهای امنیتی در منطقه خلیج فارس

ارزیابی تاثیر عوامل منطقه ای در پیدایش و فروپاشی سیستمهای امنیتی در منطقه خلیج فارس طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس عوامل منطقه ای در ظهور طرحهای امنیتی عوامل منطقه ای در سقوط طرحهای امنیتی ارزیابی تاثیر عوامل منطقه ای…

دانلود پاورپوینت مشکلات پیش رو در اجرا و بهره برداری سد ها و شبکه های آبیاری

دانلود پاورپوینت مشکلات پیش رو در اجرا و بهره برداری سد ها و شبکه های آبیاری پاورپوینت مشکلات بهره برداری از سد ها پاورپوینت سد سازی و مشکلات آنها پاورپوینت مشکلات بهره برداری از شبکه های آبیاری رفتن به سايت…

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته صنایع غذایی با عنوان نوشیدنی های غیر الکلی گازدار و ماء الشعیر

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته صنایع غذایی با عنوان نوشیدنی های غیر الکلی گازدار و ماء الشعیر دانلود پایان نامه نوشیدنی های گازدار دانلود پایان نامه نوشیدنی های غیر الکلی گازدار دانلود پایان نامه نوشیدنی های ماء الشعیر دانلود پایان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 9

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 9 مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

دانلود پروتکل زوج درمانی شناختی رفتاری CBCT مشاوره گروهی

دانلود پروتکل زوج درمانی شناختی رفتاری CBCT مشاوره گروهی کلمات کلیدی : پروتکل درمانی رضایت زناشویی اثربخشی زوج درمانی شناختی رفتاری پروتکل زوج درمانی شناختی رفتاری خرید پروتکل زوج درمانی شناختی رفتاری دانلود پروتکل زوج درمانی شناختی رفتاری تکنیک های…

عوامل موثر بر خودپنداره تحصیلی دانش آموزان

عوامل موثر بر خودپنداره تحصیلی دانش آموزان خودپنداره تحصیلی چیست تحقیق درباره خودپنداره تحصیلی عوامل موثر بر خودپنداره تحصیلی تعریف نظری خودپنداره تحصیلی تعریف عملیاتی خودپنداره تحصیلی رابطه خودپنداره تحصیلی با پیشرفت تحصیلی رفتن به سايت اصلي هدف از این…

بررسی حقوقی حریم خصوصی در ایران و حدود آن در سطوح بین الملل

بررسی حقوقی حریم خصوصی در ایران و حدود آن در سطوح بین الملل حریم خصوصی دانلود پایان نامه حریم خصوصی بررسی حقوقی حریم خصوصی حریم خصوصی در حقوق ایران حدود حریم خصوصی در سطوح بین الملل بررسی حقوقی حریم خصوصی…

جزوه اصول روابط بین الملل دکتر خاوری

جزوه اصول روابط بین الملل دکتر خاوری جزوه اصول روابط بین الملل دکتر خاوری رفتن به سایت اصلی جزوه اصول روابط بین الملل دکتر خاوری سیزده جلسه کلاس درس در 24 صفحه pdf

دانلود پاورپوینت مرگ و زندگی شهرهای بزرگ

دانلود پاورپوینت مرگ و زندگی شهرهای بزرگ پاورپوینت مرگ و زندگی پاورپوینت تحلیل مرگ و زندگی در شهرهای بزرگ پاورپوینت شهرهای بزرگ پاورپوینت خیابان پاورپوینت پیاده راه ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مرگ و زندگی شهرهای بزرگ در…

بهبود پارامترهای سلول خورشیدی فیلم نازک ‏CdS/CdTe‏ به کمک اثر میدان در اتصال پشتی

بهبود پارامترهای سلول خورشیدی فیلم نازک ‏CdS/CdTe‏ به کمک اثر میدان در اتصال پشتی بازترکیب فیلم نازک ولتاژ مدار باز سلول خورشیدی CdTe CdS ZnTe دانلود مقالات کارشناسی ارشد برق دانلود مقالات برق سیستم همکاری در فروش فایل خرید مقالات…

پاورپوینت پروفسور بهرام شیردل و سبک طراحی وی

پاورپوینت پروفسور بهرام شیردل و سبک طراحی وی پاورپوینت بررسی آثار بهرام شیردل دانلود پاورپوینت پروفسور بهرام شیردل و سبک طراحی وی پاورپوینت پروفسور بهرام شیردل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پروفسور بهرام شیردل و سبک طراحی وی جهت رشته معماری در قالب…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *