پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه

پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه

مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه
عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی CRM
عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری
عوامل موثر بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری
ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری
عوامل موثر بر مدیریت ارتباط با مشتری
پیاده سازی اثربخش مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه
پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه

 

 

 

 

هدف از این پژوهش پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه می باشد.
 

 

 

تعریف مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه

مدیریت ارتباط با مشتریان به‌طور عمده نشات گرفته از بازاریابی رابطه‌ای (RM ) می‌باشد. بازاریابی رابطه‌ای بیانگر جذب، حفظ و توسعه ارتباطات با مشتریان می‌باشد. از آنجاکه این مفهوم، موضوعی نسبتاً جدید می‌باشد لذا در خصوص تعریف آن اجماعی وجود ندارد و اندیشمندان و متخصصان هر یک از منظر خود به تبیین آن پرداخته‌اند. 

 

 

مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی تلفن همراه را می‌توان به صورت ذیل تعریف نمود (Camponovo et al., 2005):
مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه در سازمان‌ها به دنبال؛ 
•    توسعه ارتباطات و تعاملات با مشتریان، جذب و نگهداری مشتریان
•    پشتیبانی از بازاریابی، فروش یا فرآیندهای خدمات‌رسانی
•    بکارگیری شبکه‌های بی‌سیم به‌عنوان بستر ارتباطی جهت ارائه خدمات به مشتریانمی‌باشد.

 

 

سینیسالو و همکارانش (2007) بیان داشته‌اند که اگرچه این تعریف کاربردی و سودمند است؛ ولیکن از دو جنبه چالش‌پذیر می‌باشد. نخست، در این تعریف به اهمیت و ضرورت ارتباطات رودررو در شکل‌دهی و حفظ تعاملات سودمند با مشتریان به نحو قابل قبولی پرداخته نشده است. در حقیقت، بعد ارتباطات مستقیم با مشتریان به جهت تکنولوژی‌محور شدن سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتریان دستخوش چالش‌هایی گردیده است. از این‌رو، در مفهوم‌سازی مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه، تاکید و توجه غالب می‌بایست معطوف به مقوله چگونگی شکل‌دهی ارتباطات و تعاملات با مشتریان باشد. دوم، از طرفی دیگر در خصوص مفهوم تلفن همراه و سیستم‌های بی‌سیم و همچنین نحوه و چگونگی بکارگیری این قبیل سیستم‌ها، ابهاماتی وجود دارد. از این‌رو، می‌بایست در تعریف مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه، ابعاد تکنولوژیکی آن شامل مفاهیم سیار بودن، شبکه‌ها و تکنولوژی‌های بی‌سیم و چگونگی برقراری ارتباطات بواسطه این گونه از تکنولوژی‌ها به‌طور روشن و شفاف تشریح گردد.

 

 

درنهایت سینیسالو و همکارانش (2007) مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه را چنین تعریف می‌کنند: 
” استفاده از رسانه موبایل (تلفن همراه، تلفن هوشمند یاPDA ) برای مدیریت ارتباط و فعالیت مشتریان و به‌منظور شروع گفتگو با شرکت از طریق رسانه موبایل. آنها بیان داشته‌اند که مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه، ارتباطات یک‌طرفه یا تعاملی دوطرفه است که در ارتباط با فروش، بازاریابی و فعالیت‌های خدمت به مشتری از طریق رسانه موبایل برقرار می‌شود و هدف آن ایجاد وحفظ ارتباط با مشتری است” (Sinisalo et al., 2007). به‌طور خلاصه می‌توان بیان داشت که مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه، پشتیبانی و اجرای فعالیت‌ها و فرآیندهای مدیریت ارتباط با مشتریان از طریق مسیر موبایل است و مبین هر نوع فعالیت و فرآیندی است که یک طرف آن شرکت و طرف دیگر آن مشتری و وسیله ارتباطی بین آنها تلفن همراه است (شاهین و تیموری، 1389).

 

 

مزایای کاربرد تلفن همراه در مدیریت ارتباط با مشتریان

برخی از عمده‌ترین مزایای بکارگیری تلفن همراه در حوزه مدیریت ارتباط با مشتریان به شرح ذیل می‌باشد (شاهین و تیموری، 1389):
همه‌جایی یا انعطاف‌پذیری در ارتباط: یکی از ویژگی‌های تلفن همراه، دسترسی به کاربران آن تقریباً در همه‌جا و همه زمان‌هاست. شبکه تلفن همراه امکان دسترسی به افراد در همه زمان‌ها و مکان‌ها را فراهم می‌آورد. این ویژگی، رسانه تلفن همراه را نسبت به شبکه اینترنت در موقعیت بهتری قرار می‌دهد. شخصی‌شدگی: یک ویژگی شاخص تلفن همراه این است که با مشتری مورد نظر ارتباط برقرار می‌کند. پیامی که ارسال می‌شود معمولاً به شخص مورد نظر می‌رسد.

 

 

فرستادن یک پیام درست به تعداد کمتری از افراد، نسبت به زمانی که یک پیام نادرست به افراد زیادی ارسال می‌گردد، برگشت بیشتری دارد. این ویژگی می‌تواند مشتریان را وفادارتر کند و حتی امکان برقراری ارتباطات عاطفی بیشتری را با مشتری فراهم آورد.

 

 

ارتباطات دوطرفه (تعاملی): شبکه تلفن همراه امکان برقراری ارتباطات دو طرفه بین شرکت و مشتری را فراهم می‌آورد. مطالعات زیادی در مورد تعاملی بودن تلفن همراه به‌عنوان یکی از مهمترین خصوصیات بی‌نظیر رسانه تلفن همراه انجام شده است. تلفن همراه همه خصوصیات ضروری و مهم را برای یک گفتگوی مستقیم و اثربخش بین مشتری و شرکت فراهم می‌آورد.

 

 

 

راحتی و آشنایی: برای انجام کارهای خاصی استفاده از تلفن همراه، سادگی و راحتی بیشتری نسبت به کامپیوترهای خانگی و دستی و همچنین شبکه اینترنت دارد؛ البته عیب عمده آن این است که با استفاده از مسیر تلفن همراه نمی‌توان کارهای پیچیده‌تری انجام داد. به هر حال، کاربران بسیاری با سطح تحصیلات و سنین مختلفی می‌توانند از جنبه‌های گوناگون تلفن همراه همچون صدا، متن و دفترچه تلفن استفاده کنند.

 

 

چند رسانه‌ای بودن: تکنولوژی‌های تلفن همراه دارای وظایف چندرسانه‌ای همچون دوربین دیجیتال، ارسال و دریافت عکس، فیلم و …. می‌باشند؛ گرچه در حال حاضر در فرآیندهای CRM بیشتر از قابلیت متن آن استفاده می‌شود.

 

 

حساسیت: این مفهوم شامل شناسایی کاربران و موقعیت جغرافیایی و محیط فیزیکی آنها می‌شود.به‌طور کلی مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه امکان برقراری ارتباطات نزدیک‌تر با مشتریان را برای سازمان‌ها فراهم می‌آورد. به‌عبارتی، دسترس‌پذیری کانال‌های متعدد تلفن همراه سازمان‌ها را قادر به برقراری تعاملات کارآمدتر و اثربخش‌تر با مشتریان می‌سازد. تحرک‌پذیری و سیالیت امکان ارائه اطلاعات مورد نیاز مشتریان در زمان و مکان مورد نظر آنها را مسیر می‌نماید. امری که در سایر رسانه‌های غیر موبایلی بسیار دشوار و ناممکن است. در مجموع، مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه اثربخشی ارتباطات سازمان با مشتریانش را بهبود و ارتقاء می‌بخشد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب2-1 مقدمه    3
2- مدیریت ارتباط با مشتریان    4
2-2-1 مفهوم مدیریت ارتباط با مشتریان    4
2-2-2 اهمیت و ضرورت مدیریت ارتباط با مشتریان    5
2-2-3 تعاریف مدیریت ارتباط با مشتریان    6
2-2-4 مزایای استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری    9
2-2-5 ویژگیهای کاربردی مدیریت ارتباط با مشتریان    11
2-2-6 اهداف مدیریت ارتباط با مشتری    12
2-2-7 ابعاد و عناصر مدیریت ارتباط با مشتریان    13
2-2-8 انواع سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتریان (عباسی و ترکمنی، 1389)    14
2-2-9 مولفههای مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتریان    15
2-2-9-1 فرآیندها    15
2-2-9-2 عامل انسانی    17
2-2-9-3 تکنولوژی    18
2-2-10 فرآیند کلی مدیریت امور مشتریان    21
2-2-11 مراحل ارائه خدمات در مدیریت ارتباط با مشتری    22
2-2-12 عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی استراتژی CRM    24
2-2-13 شرح فاکتورهای ریسک (کرامتی و همکاران، 1388)    30
2-2-14 فرآیند پیاده سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان    38
2-2-14-1 مدل نظری پیادهسازی مدیریت ارتباط با مشتریان    39
2-2-15 مديريت ارتباط با مشتري الكترونيك (eCRM)    43
2-3 مبنای نظری مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه    51
2-3-1 مفهوم مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه    51
2-3-2 تعریف مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه    53
2-3-3 اهداف مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه    54
2-3-4 مزایای کاربرد تلفن همراه در مدیریت ارتباط با مشتریان    55
2-3-5 مولفه های موثر بر پذیرش خدمات مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه    57
2-3-6 کاربرد مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه در صنایع مختلف    59
2-4 عوامل کلیدی موفقیت جهت پیاده سازی اثربخش مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه    62
2-4-1 مدلهای نظری مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه    63
2-6 پیشینه تحقیق    68
2-7 مزایای بکارگیری دادهکاوی در مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه    73
2-8 محدودیتهای بکارگیری دادهکاوی در مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن همراه    75

فهرست منابع    78
منابع فارسی    78
منابع لاتین    79

پیشینه و مبانی نظری عزت نفس

پیشینه و مبانی نظری عزت نفس کلمات کلیدی : مبانی نظری عزت نفس ادبیات نظری عزت نفس پیشینه نظری عزت نفس پیشینه تحقیق عزت نفس پیشینه پژوهش عزت نفس پیشینه خارجی عزت نفس چارچوب نظری عزت نفس پیشینه تحقیق درباره…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خطاهای شناختی 25 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خطاهای شناختی 25 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خطاهای شناختی مبانی نظری خطاهای شناختی پیشینه تحقیق خطاهای شناختی پیشینه داخلی خطاهای شناختی پیشینه خارجی خطاهای شناختی پیشینه پژوهش خطاهای شناختی پیشینه نظری…

پاورپوینت قوانین نظام اقتصادی در اسلام

پاورپوینت قوانین نظام اقتصادی در اسلام پاورپوینت اقتصاد اسلامی چیست پاورپوینت اقتصاد اسلامی+مقاله پاورپوینت اقتصاد اسلامی ppt پاورپوینت سازمان اقتصاد اسلامی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت قوانین نظام اقتصادی در اسلام جهت رشته اقتصاد در قالب 18 اسلاید و با…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی 51 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی 51 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش هیجانی ادبیات نظری هوش هیجانی چارچوب نظری هوش هیجانی فصل دوم پایان نامه هوش هیجانی دانلود مبانی نظری هوش هیجانی پیشینه هوش هیجانی پیشینه…

پاورپوینت متدولوژی ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل هشت

پاورپوینت متدولوژی ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل هشت پاورپوینت ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل هشت دانلود پاورپوینت ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل هشت پاورپوینت درباره ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل هشت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت متدولوژی ساخت سيستم…

واکاوی حقوقی مسدود کردن تنگه هرمز

واکاوی حقوقی مسدود کردن تنگه هرمز حقوق بین الملل دریاها حقوق بین المللی تنگه ها حقوق بین المللی تنگه هرمز چگونگی مسدود نمودن تنگه هرمز واکاوی حقوقی مسدود کردن تنگه هرمز بررسی مسدود نمودن تنگه هرمز دانلود مقاله مسدود کردن…

پرسشنامه هوش هیجانی پالمر و استوف 31 سوالی با روایی و پایایی

پرسشنامه هوش هیجانی پالمر و استوف 31 سوالی با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه هوش هیجانی پالمر پرسشنامه هوش هیجانی پالمر و استوف پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی پرسشنامه اندازه گیری هوش هیجانی جدیدترین پرسشنامه هوش هیجانی دانلود پرسشنامه…

مقاله معماری رنسانس

مقاله معماری رنسانس هنر مند رنسانس معماری رنسانس الگوهای معماری رنسانس الگوهای معماری رنسانس جایگاه انسان در دوره رنسانس رفتن به سایت اصلی مقاله معماری رنسانس   مقدمه هنر مند رنسانس ساحری است که طبیعت مادی را می شناسد و…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابرازگری هیجانی 78 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابرازگری هیجانی 78 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ابرازگری هیجانی مبانی نظری ابرازگری هیجانی پیشینه تحقیق ابرازگری هیجانی پیشینه داخلی ابرازگری هیجانی پیشینه خارجی ابرازگری هیجانی پیشینه پژوهش ابرازگری هیجانی پیشینه نظری…

مدل ویژگی های شغل در طراحی شغل و بررسی نقایص آن

مدل ویژگی های شغل در طراحی شغل و بررسی نقایص آن کلمات کلیدی : مدل ویژگی های شغل روشهای مختلف طراحی شغل نگرشهای مختلف نسبت به طراحی شغل مکاتب فکری مختلف طراحی شغل تعریف نظری  طراحي شغل تعریف عملیاتی طراحي…

پاورپوینت مهندسی نرم افزار مبتنی بر عامل

پاورپوینت مهندسی نرم افزار مبتنی بر عامل پاورپوینت تحقیق راجب مهندسی نرم افزار مبتنی بر عامل دانلود پاورپوینت مهندسی نرم افزار مبتنی بر عامل پاورپوینت مهندسی نرم افزار تحقیق راجب مهندسی نرم افزار مبتنی بر عامل رفتن به سايت اصلي…

پاورپوینت آشفتگی بصری در نماهای شهری

پاورپوینت آشفتگی بصری در نماهای شهری پاورپوینت آشفتگی بصری پاورپوینت نماهای شهری پاورپوینت آشقتگی بصری در شهر پاورپوینت درمورد آشفتگی بصری در نماهای شهری دانلود پاورپوینت آشفتگی بصری در نماهای شهری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشفتگی بصری در…

پاورپوينت تعريفهاي مختلف و بهره هوشي

پاورپوينت تعريفهاي مختلف و بهره هوشي پاورپوينت بهره هوشي و تعریف های آن دانلود پاورپوينت بهره هوشي و تعریف های آن دانلود پاورپوينت در مورد بهره هوشي و تعریف های آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت تعريفهاي مختلف و…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی جرات ورزی یا ابراز وجود

ادبیات نظری و پیشینه تجربی جرات ورزی یا ابراز وجود کلمات کلیدی : مبانی نظری جرات ورزی پیشینه تحقیق جرات ورزی پیشینه پژوهش جرات ورزی فصل دوم پایان نامه جرات ورزی مبانی نظری ابراز وجود پیشینه تحقیق ابراز وجود پیشینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط مبانی نظری کیفیت ارتباط پیشینه کیفیت ارتباط دانلود مبانی نظری کیفیت ارتباط پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط ادبیات نظری کیفیت ارتباط پیشینه تحقیق در مورد کیفیت ارتباط مبانی نظری در مورد کیفیت ارتباط دانلود…

بررسی اصول و مبانی حاکم بر تابعیت

بررسی اصول و مبانی حاکم بر تابعیت وضعیت تابعیت در حقوق ایران وضعیت حقوقی افراد بی تابعیت دانلود پایان نامه رشته حقوق بررسی اصول و مبانی حاکم بر تابعیت دانلود پایان نامه حقوق دانلود پایان نامه تابعیت دانلود پایان نامه…

شخصیت حقوقی وقف

شخصیت حقوقی وقف وقف مالکیت موقوف وقف اشخاص حقوقی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته حقوق اشخاص حقوقی در وقف دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقالات ارشد حقوق دانلود مقالات حقوقی شخصیت حقوقی وقف رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

پروپوزال تاثیر وقف در نظام آموزشی با تاکید بر توسعه پایدار اقتصادی

پروپوزال تاثیر وقف در نظام آموزشی با تاکید بر توسعه پایدار اقتصادی بررسی محوریت وقف در توسعه پایدار اقتصادی آثار وقف در توسعه پایدار اقتصادی آثار وقف در شهرک های دانشجویی پروپوزال تاثیر وقف در نظام آموزشی طراحی معماری شهرک…

سبک رهبری و بهسازی منابع انسانی در سازمانهای آموزشی

سبک رهبری و بهسازی منابع انسانی در سازمانهای آموزشی رهبری تحولی رهبری خدمتگزار بهسازی منابع انسانی سبک رهبری سبک رهبری مدیران دانلود تحقیق رشته مدیریت سبک رهبری در سازمانهای آموزشی بهسازی منابع انسانی در سازمانهای آموزشی سبک رهبری و بهسازی…

حمایت از بزه دیدگی جنسی اطفال

حمایت از بزه دیدگی جنسی اطفال پایان نامه کودک آزاری بزه دیدگی جنسی اطفال جرایم جنسی علیه اطفال پایان نامه کودک آزاری در ایران حمایت از بزه دیدگی جنسی اطفال سوء استفاده از اطفال در فعالیت های جنسی رفتن به…

سبک رهبری مدیران بیمارستانی از نظر کارکنان و ارتباط آن با شاخص ‌های بیمارستانی

سبک رهبری مدیران بیمارستانی از نظر کارکنان و ارتباط آن با شاخص ‌های بیمارستانی سبک رهبری شاخص بیمارستانی سبک رهبری مدیران سبک رهبری مدیران بیمارستانی سبک رهبری مدیران بیمارستانی از نظر کارکنان و ارتباط آن با شاخص ‌های بیمارستانی دانلود…

بررسی مواد 1209 و 1210 مصوب سال 1341 و سال 1361

بررسی مواد 1209 و 1210 مصوب سال 1341 و سال 1361 کلمات کلیدی : سن رشد در نکاح اعتبار رشد در نکاح مقایسه بلوغ و رشد بلوغ و رشد در قانون مدنی پایان نامه سن رشد در نکاح سن رشد…

نمونه فصل سوم پایان نامه روانشناسی خودکارآمدی جانبازان

نمونه فصل سوم پایان نامه روانشناسی خودکارآمدی جانبازان کلمات کلیدی : فصل سوم خودکارآمدی فصل سوم پایان نامه خودکارآمدی فصل سوم خودکارآمدی جانبازان فصل سوم پایان نامه خودکارآمدی جانبازان فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی فصل سوم پایان نامه…

تاریخ روابط خارجی ایران

تاریخ روابط خارجی ایران روابط خارجی تاریخ روابط خارجی ایران قرارداد بین شاه تهماسب دوم و پتر کبیر قرارداد روسیه و عثمانی در مورد تقسیم ایران تغییر سیاست روسیه و تخلیه ایالات ایران تسویه حساب نادر با ترکان عثمانی آخرین…

پاورپوینت شبکه های اجتماعی

پاورپوینت شبکه های اجتماعی شبکه های اجتماعی چیست پاورپوینت شبکه های اجتماعی دانلود پاورپوینت شبکه های اجتماعی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شبكه‌‌هاي اجتماعی جهت رشته علوم اجتماعی در قالب 14 اسلاید و با فرمت بصورت کامل و جامع…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *