چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات

مبانی نظری تبلیغات
دانلود مبانی نظری تبلیغات
پیشینه تبلیغات
پیشینه تحقیق تبلیغات
ادبیات نظری تبلیغات
فصل دوم پایان نامه تبلیغات
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات
ادبیات و مبانی نظری تبلیغات

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رشته مدیریت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات

 

 

 

 

 
* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

 

تعریف تبلیغات

کاتلر[1] (2002)، تبلیغات را هرگونه ارایه و عرضه ی ایده ها، کالاها یا خدمات از یک واحد تبلیغاتی، فرد یا موسسه که مستلزم پرداخت هزینه باشد، تعریف می کند اما در این میان تبلیغی اثزبخش است که بتواند توجه مخاطب را جلب کرده، تاثیری خاطره انگیز داشته باشد و کنش خرید مخاطبان را تحریک نموده و دریافت حسیِ مخاطبان را بیدار نماید. بدین منظور استفاده از مجموع عواملی لازم است که بتوانند حس و ادراک مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند و به اهداف مورد انتظار تبلیغ، تحقق بخشند.

اثربخشی تبلیغات تجاری در یک الگوی علمی مشخص با توجه به اهداف تبلیغاتی تبیین می گردد و درجه یا میزانی که دهنده ی سفارش به هدف های مورد نظر خود دست می یابد و دارای فرآیند برنامه ریزی مشخص و مرحله ای تحقیقاتی شامل: تعیین اهداف، تخصیص بودجه، تصمیم گیری راجع به پیام و رسانه و مقایسه با اهداف از پیش تعیین شده، می باشد. چنانچه تمام مراحل به درستی طی شود، میزان اثربخشی تبلیغات تا حد قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. از مراحل مهم این نوع فرآیندها، انجام تحقیقات به منظور تعیین میزان تاثیر تبلیغ بر مخاطبان است که طی آن عواملی که در اثربخشی تبلیغات نیز موثرند، مشخص می گردند (صمصام شریعت و همکاران، 1386).

 

 

می‌توان تعاریف دیگری را برای تبلیغات بدین صورت بیان كرد:

·        تلاش برای ارائه آموزه ها، ایده ها، دلایل، شواهد یا ادعاها، با سبك هایی از طریق رسانه های ارتباطی، برای تقویت هدف یا مبارزه با ضد هدف.

·        پیام های دیداری گفتاری، كه با سبكی خاص، از طریق وسایل تبلیغاتی، مردم را به طریقی علاقمند و موافق یك نوع محصول، خدمت، فكر، دیدگاه یا مارك بخصوص می‌كند.

·        كلیه اشكال ترغیب عمومی، برای ایجاد تقاضا و بازار برای یك محصول یا خدمت كه بوسیله صاحب كالا یا موسسه، برای خریداران احتمالی ، بوسیله پیام مستقیم یا از طریق وسایل تبلیغاتی، انجام میگیرد.

·        تكنیكی كه برای تأثیر گذاردن بر رفتار انسان، ماهرانه از نمادها و نشانه ها استفاده می‌كند.

·        انجمن تجارت آمریكا : تبلیغات هر شكلی از پرداخت است كه به صورت غیرشخصی تقدیم و پیشرفت عقاید، خوبی ها و خدمات را با یك سری كارهای معین، ضمانت می‌كند.

·        فرانك جفكینز : مفهوم تبلیغات یعنی آنچه كه ما می‌خواهیم هنگام خرید یا فروختن بدانیم.

·        رابرت زاچر: تبلیغات به معنی ارتباطات و اطلاعا ت وابسته به تولیدات خدمات یا عقاید است كه در طی تماسهای فردی و براساس پرداختهای ناشی از فروش محصول یا در طی كسب اعتبار مناسب حاصل می‌شود (علیئی ، 1390).

در حقیقت، ساده ترین تعریفی که برای تبلیغات می توان ارایه نمود، چنین است: تبلیغات تلاشی است برای فروش بیشتر توسط یک بنگاه یا یک صنعت. چمبرلین[2] (2000)، تبلیغات را عاملی می داند که «با تغییر خواسته ها و سلایق بر میزان تقاضا اثر می گذارد» به عقیده ی شپرد[3] (2001)، تبلیغات یک عامل برای ایجاد وفاداری در مصرف کنندگان نسبت به مارک تجاری یا کالای خاص می باشد. ساموئلسون[4] (2002)، تبلیغات را عامل افزایش بازارهای فروش می داند که در عین حال اطلاعات مفیدی نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد (دهقانی و همکاران، 1383).

تبلیغ در زبان پارسی و در فرهنگ پارسی معین نیز بدین گونه معنا شده است: رسانیدن پیام یا خبر یا مطلبی به مردم، ابلاغ، موضوعی را با انتشار اخبار و با وسایل مختلف مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه و غیره در اذهان عمومی جاگیر کردن. تبلیغات بازرگانی از زمره مفاهیمی است که به زعم وضوح ابتداییۀ اریه تعریفی جامع و مانع از آن با دشواری رو به رو است. می توان گفت، تبلیغات تجاری یعنی عملی که توجه ی مردم را به کالا یا داد و ستدی برانگیزد و به عبارت دیگر، کوششی در تدارک و انتشار آگهی ها، با هدف مثبت نشان دادن مصرف یک کالا. تبلیغ تجاری با هدف معرفی کالا در بازار و تحرک خریداران بالقوه صورت می گیرد و در مفهوم وسیع کلمه، عبارت است از انتشار اطلاعات یک کالا به منظور تحت تاثیر قرار دادن افراد یا گروه های خاص اجتماعی (ساجدی و نعمتی، 1391).

به طور کلی، تبلیغات را به دو دسته به شرح ذیل تقسیم نموده اند:

 

تبلیغات مستقیم

پیام دهنده خود را هر چند با رنگ و لعاب و بوق و کرنا همراه کرده باشد اما صریح و بی پروا به مخاطبین خود ابلاغ می کند . در این روش مستمعین و بینندگان متن یا تصویری را بعنوان پیام و اطلاعیه « تبلیغی» دریافت می کنند و پیام دهندگان نیز در موقع و مقام « مبلغ » قرار دارند و شناخته می شوند.

بهترین فایده در تبلیغات مستقیم برای گیرندگان پیام آن است که آنها لااقل از تبلیغی بودن پیام آگاهند و از این جهت در معرض غافلگیری قرار نمی گیرند. و در پذیرش ذهنی یا رد آن مختارند. از خصوصیات دیگر تبلیغات مستقیم گسترده بودن میدان عمل برای عاملان آن است، در این روش اکثر ابزارها و برنامه ریزی آن و تدبر و نازک بینی کمتری صرف می شود و غالباً از تأثیر گذاری اگر نه عمیق تر اما سریعتر نیز برخوردار است.

تبلیغات غیر مستقیم

همانطوری که از عنوان آن پیداست این نوع تبلیغات نمود و ظهور علنی و صریح ندارد، با این شیوه اهداف تبلیغی پیامهای غیر مستقیم صادر شده پنهان و غیر محسوس است. به نظر بعید می اید اما نباید تصور کرد که با تلاش های معمولی در ارائه یک برنامه تبلیغات غیر مستقیم می توان ضمن تأثیر گذاری، اهداف تبلیغی آنرا کاملاً دور از فهم و ذهن همه کس نگاه داشت، زیرا تشخیص آن برای خواص و روشنفکران جوامع دشوار نیست و عوام نیز به تجربه در بیشتر موارد به نکته یاد شده یعنی اهداف تبلیغی در برنامه های تبلیغات غیر مستقیم پی خواهند برد. از ویژگیهای این نوع تبلیغ آن است که پیام های آن از کانالهای نامرئی و پنهانی و یا غیر منتظره عبور داده می شوند و معمولاً مخاطبین بطور غافلگیرانه آن را دریافت می کنند و در حقیقت به آنان تحمیل می شود . در تبلیغات غیر مستقیم لزوماً از اشکال و قانونمندی های مشخص و مکرر پیروی و استفاده نمی شود بلکه در ساخت و ساز آنها بیشتر از فرصت های پیش آمده و موقعیت های خرید و حوادث پیش بینی نشده سود برده می شود (کاتلر، 1387).

 

2-2-3-1) تاریخچه تبلیغات در ایران وجهان

تبلیغات از دیرباز توسط فروشندگان دوره گردی که به منظور فروش کالای خود، به معرفی آن می پرداختند، وجود داشته است. با اینحال، اولین قوانین تبلیغاتی در سال 1614 و در انگلستان وضع گردید. اولین تبلیغات روزنامه ای در سال 1625 در نشریه ی ویکلی نیوز لندن[5] چاپ شد و اولین روزنامه تبلیغاتی در سال 1704 در امریکا و با نام بوستون نیوزلتر[6] به چاپ رسید. اختراع رادیو در سال 1895 و به دنبال آن تلویزبون، دامنه ی تبلیغات را بسیار وسع ساخت. بطوریکه هزینه های تبلیغاتی در سال 1890 در امریکا بالغ بر 360 میلیون دلار گردید (دهقانی و همکاران، 1383).

در حقیقت، آنچه که امروز به عنوان تبلیغات نو و جدید می شناسیم، ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در کشور ایالات متحده دارد. اما به طور کلی برای تبلیغات اعم از سیاسی یا تجاری می توان سه دوره تاریخی قبل از انقلاب گوتنبرگ و اختراع و تکمیل ماشین چاپ در سال ۱۴۵۰ را در نظر گرفت.

 

[1] Kotler

[2] Chemberlin

[3] Shepherd

[4] Samoelson

[5] Weekly News of London

[6] Boston News Letter

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری

 

 

بخش اول: ادبیات پژوهش تبلیغات تجاری

فعالیتهای ترفیع 5

2-2-1) تعریف ترفیع 6

• تبلیغات 8

• روابط عمومی 9

• فروش شخصی 10

• بازاریابی مستقیم 10

2-2-1-1) شیوه های نوین ترفیع 11

• ارتباطات شفاهی 11

• بازاریابی پارتیزانی 12

• بازاریابی الکترونیکی 13

• بازاریابی از طریق تلفن همراه 13

• بازاریابی ویروسی 13

جدول 2-1-1) جمع بندی شیوه های ترفیع 14

2-2-3) تعریف تبلیغات 16

تبلیغات مستقیم 20

2-2-3-1) تاریخچه تبلیغات در ایران وجهان 21

2) نشانه ها و تبلیغ روی دیوارها 23

3) جارچی های شهر 23

2-2-3-1-1) تاریخچه تبلیغات در ایران 24

2-2-3-2) جذابیت های تبلیغات 27

2-2-3-3) ابزار تبلیغات بازرگانی 31

2-2-3-5) ده فرمان تبلیغات 42

2-2-3-6) استفاده از تبلیغات در تلویزیون 44

2-2-3-7) استفاده از تبلیغات در رادیو 50

2-2-3-8) مزایا و معایب تبلیغات بازرگانی 50

2-2-3-9) تاثیر تبلیغات بر متغیرهای اقتصادی 52

2-2-3-10) تاثیر تبلیغات بازرگانی بر رفتار مصرف کننده 53

 

بخش دوم:پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری 68

فهرست منابع و مآخذ: 81

منابع لاتین: 87

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
 

 

 

 

 

دانلود پاورپوینت ماهیت و مفاهیم کلیدی سیستمهای اطلاعاتی

دانلود پاورپوینت ماهیت و مفاهیم کلیدی سیستمهای اطلاعاتی سیستمهای اطلاعاتی سیستمهای اطلاعاتی مدیریت سیستمها و فناوریهای اطلاعاتی در سازمان دانلود پاورپوینت ماهیت و مفاهیم کلیدی سیستمهای اطلاعاتی دانلود پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی دانلود پاورپوینت رشته مدیریت رفتن به سایت اصلی دانلود…

مقاله کامل در مورد مالکیت متزلزل

مقاله کامل در مورد مالکیت متزلزل کلمات کلیدی : مالکیت متزلزل شناسایی مفهوم مالکیت متزلزل اوصاف مالکیت متزلزل عوامل ایجاد مالکیت متزلزل احکام مالکیت متزلزل مقاله در مورد مالکیت متزلزل تحقیق در مورد مالکیت متزلزل رفتن به سایت اصلی این…

دولت و امنیت اجتماعی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

دولت و امنیت اجتماعی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران امنیت اجتماعی دولت در قانون اساسی امنیت اجتماعی در قانون اساسی دولت و امنیت اجتماعی در قانون اساسی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دولت و امنیت اجتماعی در قانون اساسی…

پاورپوینت تاثیر فناوری اطلاعات بر مشاغل در اقتصاد دانایی محور

پاورپوینت تاثیر فناوری اطلاعات بر مشاغل در اقتصاد دانایی محور پاورپوینت فناوری اطلاعات پاورپوینت اقتصاد دانایی محور پاورپوینت مشاغل در اقتصاد دانایی محور پاورپوینت تاثیر فناوری اطلاعات مشاغل دانلود پاورپوینت تاثیر فناوری اطلاعات مشاغل پاورپوینت درباره تاثیر فناوری اطلاعات مشاغل…

دانلود پاورپوینت مدیریت مهندسی

دانلود پاورپوینت مدیریت مهندسی پاورپوینت مدیریت مهندسی پیام نور دانلود پاورپوینت درمورد مدیریت مهندسی پاورپوینت آماده مدیریت مهندسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت مهندسی جهت رشته مدیریت در 272 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض زناشویی 54 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض زناشویی 54 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری تعارض زناشویی فصل دوم پایان نامه تعارض زناشویی دانلود مبانی نظری تعارض زناشویی پیشینه تحقیق تعارض زناشویی پیشینه داخلی تعارض زناشویی پیشینه خارجی تعارض زناشویی پیشینه…

پاورپوینت زمین شناسی مهندسی - سنگ های آذرین در 103 اسلاید

پاورپوینت زمین شناسی مهندسی - سنگ های آذرین در 103 اسلاید پاورپوینت زمین شناسی مهندسی - سنگ های آذرین رفتن به سايت اصلي در این پروژه  پاورپوینت زمین شناسی مهندسی - سنگ های آذرین در 103 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه…

مطالعات ترافیکی طراحی پارکینگ

مطالعات ترافیکی طراحی پارکینگ طراحی پارکینگ طراحی معماری پارکینگ طراحی پارکینگ در اتوکد استانداردهای معماری مربوط به پاركینگ دانلود پروژه طراحی پارکینگ طراحی پارکینگ مجتمع تجاری مسکونی اصول طراحی پارکینگ تجاری مسکونی طراحی پارکینگ مجتمع تجاری مسکونی سیزده آبان مطالعات…

پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل بازاریابی خدمات در گسترش فروش اینترنت پرسرعت ADSL شرکت مخابرات

پرسشنامه بررسی تاثیر عوامل بازاریابی خدمات در گسترش فروش اینترنت پرسرعت ADSL شرکت مخابرات پرسشنامه اینترنت پرسرعت ADSL پرسشنامه فروش اینترنت پرسرعت ADSL پرسشنامه عوامل بازاریابی خدمات در گسترش فروش اینترنت پرسرعت ADSL رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت…

پاورپوینت نظريه بازتابي در روان شناسی

پاورپوینت نظريه بازتابي در روان شناسی کلمات کلیدی : دانلود رایگان پاورپوینت نظريه بازتابي در روان شناسی نظريه بازتابي در روان شناسی تحقیق نظريه بازتابي در روان شناسی پاورپوینت نظريه بازتابي در روان شناسی مقاله نظريه بازتابي در روان شناسی…

بررسی تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش در بازاریابی

بررسی تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش در بازاریابی بررسی تبلیغات تجاری در بازاریابی بررسی پیشبرد فروش در بازاریابی شیوه های نوین ترفیع فعالیت های پیشبرد فروش فعالیت های تبلیغات تجاری پایان نامه تبلیغات تجاری پایان نامه پیشبرد فروش رفتن به…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خود شکوفایی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خود شکوفایی مبانی نظری خود شکوفایی دانلود مبانی نظری خود شکوفایی پیشینه تحقیق خود شکوفایی ادبیات نظری خود شکوفایی فصل دوم پایان نامه خود شکوفایی مبانی نظری و پیشینه تحقیق خود شکوفایی ادبیات و مبانی…

پاورپوینت ربات های هوشمند

پاورپوینت ربات های هوشمند دانلود پاورپوینت ربات های هوشمند پاورپوینت درباره ربات های هوشمند پاورپوینت در مورد ربات های هوشمند دانلود پاورپوینت کارایی ربات ها پاورپوینت تحقیق ربات های هوشمند رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپونت روبات های هوشمند جهت…

ارزیابی عملکرد روشهای شبه توابع دینامیک در درشت نمایی مخازن کربناته با استفاده از مدل تخلخل دوگانه

ارزیابی عملکرد روشهای شبه توابع دینامیک در درشت نمایی مخازن کربناته با استفاده از مدل تخلخل دوگانه شبیه سازهای مخازن نفتی مخزن کربناته فشار مویینگی مدل تخلخل دوگانه شبه توابع دینامیک درشت نمایی مخازن کربناته عملکرد روشهای شبه توابع دینامیک…

پاورپوینت سازه های فضاکار و تحلیل و طراحی سازه

پاورپوینت سازه های فضاکار و تحلیل و طراحی سازه پاورپوینت سازه های فضاکار پاورپوینت سازه فضاکار پاورپوینت فاصله ستون ها در سازه فضاکار پاورپوینت معایب سازه های فضاکار پاورپوینت ضخامت سازه فضاکار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سازه های…

توسعه سیاسی در ایران

توسعه سیاسی در ایران توسعه سیاسی توسعه سیاسی در ایران تحولات توسعه سیاسی در ایران ساختار توسعه سیاسی در ایران بررسی روند تحول ساختاری توسعه سیاسی در ایران بررسی موانع ساختاری توسعه سیاسی در ایران دانلود مقاله توسعه سیاسی در…

دانلود پاورپوینت سیستم اطلاعات مدیریت MIS

دانلود پاورپوینت سیستم اطلاعات مدیریت MIS پاورپوینت آشنایی با MIS و کاربرد های آن پاورپوینت معرفی سیستم مدیریت اطلاعات پاورپوینت در مورد MIS و مزایای آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سیستم اطلاعات مدیریت MIS جهت رشته مدیریت در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد شادکامی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد شادکامی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ابعاد شادکامی مبانی نظری ابعاد شادکامی پیشینه تحقیق ابعاد شادکامی پیشینه داخلی ابعاد شادکامی پیشینه خارجی ابعاد شادکامی پیشینه پژوهش ابعاد شادکامی پیشینه نظری ابعاد شادکامی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بی تفاوتی در سازمان 41 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بی تفاوتی در سازمان 41 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بی تفاوتی در سازمان مبانی نظری بی تفاوتی در سازمان پیشینه تحقیق بی تفاوتی در سازمان پیشینه داخلی بی تفاوتی در سازمان پیشینه…

مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری و اصلاح آن با توجه به شرایط ایران

مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری و اصلاح آن با توجه به شرایط ایران مدل های پذیرش فناوری اطلاعات انواع مدل های پذیرش فناوری مدل پذیرش تکنولوژی tam2 مدلهاي پذيرش تكنولوژي وكاربرد آنها در انتقال فناوري تعریف پذیرش تکنولوژی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش باورهای غیر منطقی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش باورهای غیر منطقی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه باورهای غیر منطقی مبانی نظری باورهای غیر منطقی پیشینه تحقیق باورهای غیر منطقی پیشینه داخلی باورهای غیر منطقی پیشینه خارجی باورهای غیر منطقی پیشینه پژوهش…

پاورپوینت شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی اجرایی

پاورپوینت شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی اجرایی تحلیل فریدمن تحلیل عاملی اکتشافی سیستم اطلاعات اجرایی شركت صنایع تجهیزاتی نفت مدیریت اثر بخش سیستم‌های اطلاعاتی اجرایی سیستم EIS پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی اجرایی شناسایی عوامل…

پاورپوینت هدفگذاری در مدیریت استراتژیک

پاورپوینت هدفگذاری در مدیریت استراتژیک دانلود پاورپوینت هدفگذاری در مدیریت استراتژیک انواع هدف، فرآیند هدفگذاری ویژگیهای هدفگذاری خوب چگونگی هدفگذاری و رسیدن به آن ماهیت هدفهای سازمانی، مدیریت بر مبنای هدف مراحل مدیریت بر مبنای هدف مدیریت غیر مبتنی بر…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انتقال به مرحله والدینی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انتقال به مرحله والدینی فصل دوم پایان نامه انتقال به مرحله والدینی مبانی نظری انتقال به مرحله والدینی پیشینه تحقیق انتقال به مرحله والدینی پیشینه پژوهش انتقال به مرحله والدینی پیشینه نظری انتقال به مرحله…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های جامعه شناسی اخلاق

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های جامعه شناسی اخلاق مبانی نظری نظریه های جامعه شناسی اخلاق دانلود مبانی نظری نظریه های جامعه شناسی اخلاق پیشینه تحقیق نظریه های جامعه شناسی اخلاق ادبیات نظری نظریه های جامعه شناسی اخلاق فصل…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *